خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی:

میر محمد صادقی از خدمت به خلق خدا دریغ نکرده است

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۱۴۳

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: میرمحمد صادقی در هر جا درمانده‌ای را دید هر کاری که توانست انجام داد و هیچ‌گاه از خدمت به خلق خدا دریغ نکرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به برگزاری مراسم تقدیر از یک عمر فعالیت میرمحمد صادقی، گفت: این برای من افتخاری است که در این مراسم  حضور داشته باشم و چهره‌های نورانی و فعالین متدین اقتصادی را در جمع ببینم.

وی با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) گفت: وجود حرم این بزرگوار در کشور باعث دفع بلا است حضرت ثامن‌الحجج (ع) چنان در علوم مسلط بودند که به ایشان لقب عالم آل محمد را دادند.

وی افزود:  ارتباط من با آقای صادقی به سال‌ها قبل برمی‌گردد و من در ایشان جز راستی و تدین و پایبندی به شرع و درستی هم در خودشان و هم خانواده محترم‌شان چیز دیگری ندیدم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: ایشان در هر جا درمانده‌ای را دید هر کاری که توانست انجام داد و هیچ گاه از خدمت به خلق خدا دریغ نکرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین گلپایگانی افزود: این مراسم بسیار خوب است زیرا باعث می‌شود مردم بدانند که چنین شخصیت‌هایی در جامعه وجود دارند و از خداوند می‌خواهم که طول عمر به ایشان بدهند. خداوند می‌فرمایند آنچه را که به مردم خیر برساند در زمین نگه خواهیم داشت.

وی با اشاره به بازار و نقش آن در پیروزی انقلاب، گفت: بازار همواره پشتیبان امام و انقلاب بود و افرادی همچون شهید عراقی مال و جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین گلپایگانی با اشاره به نقش بازار در پیروزی انقلاب، گفت: دیگر نقش‌هایی که بازار داشته و دارد پشتیبانی از روحانیت و حوزه علمیه است.

وی با اشاره به هزینه‌های حوزه  علمیه گفت: بازار همواره با پرداخت خمس پشتیبان حوزه بوده است. ما در قم 70 هزار طلبه به همراه خانواده‌هایشان داریم و علاوه بر آن حدود 15 هزار طلبه خارجی از تمام دنیا در حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند که این افراد نقش بسزایی در ترویج دین مبین اسلام دارند.

وی با اشاره به سفری که به تانزانیا داشته است، گفت: در این سفر یکی از دوستانی که در این کشور به تبلیغ می‌پرداخت گفت در اوایل در اینجا  روال زندگی کاملا ابتدایی بود و حتی برق هم وجود نداشت به طوری که وقتی شب می‌شد کسی جرات نمی‌کرد از خانه بیرون بیاید زیرا شیرها از جنگل به شهر می‌آمدند ما با همین شرایط در اینجا مدرسه‌ای تاسیس کردیم و توانستیم  30 هزار بت‌پرست را مسلمان کنیم. اینها همه از برکات حوزه است و بازار نقش مهمی در حمایت از حوزه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین گلپایگانی تصریح کرد: جلوگیری از اسراف، تزویر و ریخت و پاش و اتکا به تولید داخلی همان اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت:‌ امیدوارم تمام کسانی که در کسب و کار و تامین نیازهای مردم فعالیت دارند این توفیق را کسب کنند که در این مقطع حساس و در این پیچ خطرناک خدمت‌گزار مردم باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز