خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان فیروزکوه:

92 درصد آب سد فیروزکوه به گرمسار فرستاده می‌شود/ دو روستای شهرستان فیروزکوه هنوز برق ندارد

تنها 8 درصد آب سد برای شهرستان فیروزکوه باقی می‌ماند. البته نمی‌گوییم دیگر شهرها حق استفاده از آب سد را ندارند اما لازم است که از نظر کارشناسی عدالت و حق مردم رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طاهری فرماندار فیروزکوه در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پست 400.63 کیلوولت فیروزکوه با اشاره به اینکه شهرستان فیروزکوه با قدمت 4500 سال وسعت 2500 کیلومتر که 13 درصد استان تهران را در بر می‌گیرد اظهار داشت: برق نقش خوبی در رشد و توسعه شهرستان خواهد داشت چرا که با وجود دو شهرک صنعتی نیمه تمام در این شهرستان نیاز به توسعه صنعت برق بیش از پیش احساس می‌شود تا زمینه برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران فراهم شود.

 وی با بیان اینکه دولت یازدهم  با ویژگی‌هایی که به لحاظ صنعتی و اقتصادی دارد نقش ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال در دستور کار قرار داده است تصریح کرد: این شهرستان به لحاظ صنعتی می‌تواند نقش موثری در توسعه کشور داشته باشد.

طاهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر با گذشت 37 سال از عمر انقلاب هنوز در این شهرستان چند روستا بدون برق هستند. در حالی که مردم این روستاها نیز حق دارند که برق داشته باشند.

وی با اشاره به زمینه مناسب شهرستان به لحاظ توسعه صنعتی اظهار داشت: پهنه 1410 هکتاری شهرستان آماده پذیرش سرمایه‌گذار است که در حال حاضر قسمتی از توسعه برق در این محدوده انجام شده که امیدواریم بتوانیم انتقال برق را به شهرک علی‌دره داشته باشیم تا زمینه ورود سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی در ادامه به حبله‌رود به عنوان  رودی که آب منطقه را تامین می‌کند اشاره کرد و اظهار  داشت: با سدی که به روی این رودخانه احداث شده پهنه کشاورزی استان و همچنین یکی از روستاها به طور کامل به زیر آب می‌رود و با این اقدام هنوز زمینه‌ای برای انتقال آب و همچنین جابجایی روستا فراهم نشده است.

وی ادامه داد: قطعا این مشکلات موجب از دست رفتن این روستا می‌شود چرا که جابجایی‌ها معمولا مشکلاتی نیز به لحاظ سیاسی و امنیتی در پی خواهند داشت.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه 92 درصد آب سد یاد شده  به گرمسار می‌رود خاطرنشان کرد: تنها 8 درصد آب سد برای شهرستان فیروزکوه باقی می‌ماند. البته نمی‌گوییم دیگر شهرها حق استفاده از آب سد را ندارند اما لازم است که از نظر کارشناسی عدالت و حق مردم رعایت شود.

کد خبر : ۳۰۱۱۶۹