خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

هیچ کشوری به‌طور رایگان اینترنت واگذار نمی‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق آمارهای رسمی و آنچه ITU اعلام کرده اکنون قیمت اینترنت ما یکی از ارزان‌ترین‌هاست حال در خصوص آفریقا به‌طور دقیق نمی‌دانم اما در سطح اروپا و آسیا این جایگاه حتمی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های توسعه‌ باند پهن و نوسازی و ارتقای شبکه همراه اول در جمع خبرنگاران بیان داشت: در خصوص برنامه‌ وزارت ارتباطات برای رجیستر‌کردن گوشی‌های تلفن همراه چندی پیش از سوی ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا صحبت‌هایی مطرح شد و اکنون اگرچه هنوز تصمیمی قطعی در این زمینه گرفته نشده، اما در حال بررسی هستیم و در این خصوص جلسات متعددی برگزار می‌شود که در این جلسات دو نماینده نیز از وزارت ارتباطات حضور دارند.

وی در خصوص وضعیت قیمت اینترنت در کشور گفت: هیچ کشوری به‌طور رایگان اینترنت واگذار نمی‌کند و در حال حاضر قیمت اینترنت ایران از ارزان‌ترین قیمت‌هاست.

 واعظی تاکید کرد: گاهی گفته می‌شود که برخی کشورها پهنای باند رایگان در اختیار مشتریان می‌گذارند، اما به شخصه چنین کشوری را نمی‌شناسم حال ممکن است برخی کشورها در فرودگاه، مراکز خرید یا سایر مراکز عمومی خود به ارائه‌ی اینترنت رایگان بپردازند، اما باید توجه داشت که این اتفاق در کل کشور رخ نداده و حالت تبلیغات و جذب مشتری دارد.

وزیر ارتباطات در خصوص رنج جدید شماره به اپراتورهای تلفن همراه بیان داشت:  طی هفته‌های گذشته دو رنج شماره که هر یک از آنها شامل 10 میلیون شماره جدید بود به دو اپراتور کشور واگذار شد.

واعظی درباره کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه نیز اظهار کرد: اکنون خدمات این شرکت‌ها نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است، چرا که به عنوان مثال شرکتی مانند اپراتور اول که 20 سال سابقه دارد طی نیمه دوم سال گذشته بسیاری از BTS‌های خود را جایگزین کرده که همین مساله موجب شد در دوره‌ای مردم با اختلالاتی همراه شوند که این مشکل برطرف شده است.

کد خبر : ۳۰۱۳۰۲