خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

تحول اپراتور سوم کشور حاصل مدیریت بهینه است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رایتل به عنوان یکی از اپراتورهای قابل اعتنا کشور مطرح است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمود واعظی در مراسم رونمایی از ارتقای پروانه آزمایشی نسل چهارم تلفن همراه شرکت خدمات ارتباطی رایتل، بیان داشت: در ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید نگاهی که به رایتل وجود داشت، این بود که این شرکت نمی تواند روی پای خود بایستد؛ اما اپراتور سوم تلفن همراه کشور امروز متحول شده و این حاصل مدیریت بهینه وزیر و مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت شبکه انتقال کشور ضروری است افزود: ظرفیت شبکه انتقال کشور از 450 هزار E1 به یک میلیون لینک E1 رسیده و تا پایان دولت یازدهم به  2.5 میلیون لینک E1 افزایش خواهد یافت.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در آغاز به کار دولت یازدهم ظرفیت پهنای باند بین‌الملل 620 گیگابایت بر ثانیه بود و اکنون به 2400 گیگ افزایش یافته است میزان افزایش ظرفیت پهنای باند داخلی به خارج 80 به 20 است.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: با توجه به مخارج بالای دو اپراتور اول کشور در امور تبلیغات و بازاریابی اگر دلسوزی و پشتکار لازم در شرکت خدمات ارتباطی رایتل وجود نداشت، به طور قطع این شرکت نمی توانست در این مدت کوتاه بخشی از بازار را تصاحب کند.

کد خبر : ۳۰۱۶۱۵