خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی:

ترانزیت بیش از 5 میلیون تن کالا از مرزهای کشور در 5 ماه اول سال

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۸۱۳

طی 5 ماهه ابتدای سال 94، بیش از 5 میلیون و 254 هزار تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ترانزیت مواد نفتی 6 / 2 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی این سازمان با اعلام این خبر، افزود:با توجه به  اقدامات انجام شده برای افزایش مناسبات ترانزیتی و حمل و نقلی با کشورهای منطقه، در مدت مذکور از مجموع کالاهای ترانزیت شده، 2 میلیون و 613 هزار  تن را مواد نفتی و 2 میلیون و 641 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، انواع پنبه، لوازم خانگی و کالاهای ساختمانی بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور پرویز خان در استان کرمانشاه با یک میلیون و 386 هزار تن معادل 4 / 26 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای بندر عباس با  1 / 23 درصد، باشماق با 8 / 14 درصد و بازرگان با 5 / 10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام با یک میلیون و  941 هزار تن معادل  37 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس با 8 / 9 درصد، بازرگان با 5 / 6 درصد، لطف‌آباد با  7  درصد و سرخس با  6 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

عطرچیان بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از 238 هزار دستگاه تعداد سفر کامیون‌های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، 151 هزار دستگاه معادل 64 درصد توسط کامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیت‌ها از کشور حمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک خود به عنوان چهار راه ترانزیتی آسیا و اروپا دارای پتانسیل‌های کافی برای افزایش ترانزیت کالا و مسافر از طریق شیوه‌های گوناگون حمل و نقل می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز