خبرگزاری کار ایران

سرپرست حمل و نقل عمومی جزیره کیش مطرح کرد:

مانور تاکسی لاکچری در کیش

سرپرست حمل و نقل عمومی جزیره کیش گفت: میزان رضایت مندی گردشگران ملاک عمل حمل و نقل عمومی در جزیره کیش است.

علیرضا عادلی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی در جزیره کیش گفت: آمار رضایتمندی جمعیت 33 هزار نفری مردم کیش و بیش از یک میلیون و 500 هزار گردشگری که به این جزیره سفر کرده اند بسیار مناسب گزارش شده است.

وی افزود: یکی از مسائلی که در حوزه حمل و نقل حائز اهمیت است؛ وجود زیرساخت های مناسب است که جزیره کیش این زیرساخت ها را در اختیار دارد.

فعالیت بیش از هزار و 200 راننده در کیش

سرپرست  حمل و نقل عمومی جزیره کیش بیان داشت: در بحث حمل و نقل سعی بر این بوده که تعادل و تناسب بین نیازهای مردم در رابطه با سفرهای درون شهری و امکانات موجود برقرار شود.

عادلی با اشاره به فعالیت گسترده راننده های تاکسی در کیش بیان داشت: بیش از هزار و 200 راننده که  دو شیفت در خدمت مردم ساکن جزیره و گردشگران داخلی وخارجی هستند که فعالیت بی وقفه کارکنان موجب شده که مدت زمان انتظار مسافران برای تاکسی در فرودگاه ها به یک دقیقه و در بنادر به دو دقیقه برسد.

سرپرست حمل و نقل عمومی جزیره کیش میزان رضایتمندی از حمل و نقل عمومی در کیش را در مقایسه با کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: شرایط استخدام راننده برای فعالیت در سیستم حمل و نقل عمومی جزیره بسیار سختگیرانه است و افرادی با مدارک بالای دیپلم که اغلب مسلط به زبان های زنده دنیا هستند به این سیستم ورود پیدا می کنند که توانایی معرفی درست و صحیح مناطق گردشگری کیش به گردشگران داخلی و خارجی را داشته باشند.

وی با اشاره به وجود سیستم هایی پیشرفته برای نظارت بر  تاکسیرانی کیش بیان داشت: این مانیتور به طور دقیق و مشخص مکان دقیق تاکسی ها، مسیر های طی شده  و حتی میزان دریافتی راننده ها از مسافران را نشان می دهد؛ با استفاده از این سیستم می توان به طور همزمان به راننده ها پیغام فرستاد.

 

28

وی در خصوص نرخ های کرایه تاکسی در کیش بیان داشت: نرخ کرایه تاکسی های بی سیم  و مینی بوس براساس قانون شورای ترافیک مصوب شده است؛ مسافران باید از راننده ها تقاضا کنند که تاکسی متر خود را به حالت روشن درآورده تا نرخ کرایه به طور دقیق مشخص شود.

تاکسی لندن در کیش

سرپرست  حمل و نقل عمومی جزیره کیش ضمن اشاره به فعالیت 30 خودرو که به black taxi معروف است بیان داشت:قیمت این تاکسی ها که به تاکسی لندن نیز معروف است؛ دوبرابر قیمت تاکسی های دیگر مثل کمری و کرونا است.

وی قیمت این خودروی وارداتی را 26 هزار دلار عنوان کرد و افزود: قیمت این خودرو 26 هزار دلار است؛ اما در زمان تحریم با قیمت 31 هزار دلار خریداری شده است.

2

عادلی تاکید کرد: تاکسی لندن در بین گردشگران به دلیل زیبایی ظاهری و همچنین آرامش و راحتی در طی سفر با این خودرو طرفداران خاص خود را دارد.

وی در خصوص  نرخ کرایه این تاکسی ها بیان داشت: کرایه با توجه به قرارداد و رضایت راننده و متقاضی تعیین می شود یعنی نرخ مشخصی ندارد.

سرپرست حمل و نقل عمومی جزیره کیش این خودروها را مجهز به به سیستم الکترونیکی عنوان کرد و افزود:  سیستم الکترونیکی موجب آرامش مسافرین می شود که بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان جزیره کیش را جزیره ای سبز عنوان کرد که سیستم حمل و نقل آن با 92 درصد رضایت مندی به خصوص در ایام عید جایگاه مناسبی را در ارائه خدمات به گردشگران دارد.

کد خبر : ۳۰۱۹۷۱