خبرگزاری کار ایران

چین تعرفه های واردات و صادرات خود را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۵۰۱

چین برای حل مشکلات رکود در تجارت خارجی اعلام کرده است که تعرفه های مربوط به واردات و صادرت را کاهش می دهد.

به گزارش ایلنا، این اقدام به دنبال آن صورت می‌گیرد که چین اعلام کرد، تجارت خارجی این کشور وارد یک دوره رکود شده و آمارها نیز بیانگر این واقعیت است.

دولت چین به همین منظور و در اقدامی ابداعی اعلام کرد که قصد دارد تعرفه ها را در بخش های مختلف کاهش دهد تا این موضوع تشویقی برای صادرکنندگان و واردکنندگان کالا باشد.

بر اساس دستور دولت چین و بخشنامه ای که وزارت بازرگانی این کشور روز جمعه منتشر کرده است، کاهش تعرفه ها شامل واردات و صادرات در بنادر، گمرک و در قسمت قرنطینه کالاها خواهد بود.

افزون بر این کمیسیون توسعه و اصلاحات چین نیز اعلام کرده است هر نوع عوارض و تعرفه ای که به اشکال غیرقانونی بخواهد بر بازرگانان در بخش تجارت خارجی تحمیل شود، حذف می شود.

دولت چین سال گذشته میلادی با کاهش مالیات در بخش تجارت خارجی توانست تا 5 میلیارد دلار به شرکت های دست اندرکار واردات و صادرات کمک مالی کند.

با این حال آمارها بیانگر این موضوع است که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تجارت خارجی چین 7.3 درصد کاهش یافته است.

این در شرایطی است که رشد سالانه تجارت خارجی چین نزدیک به 6 درصد هدف گذاری شده است.

«شن دایانگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین نیز اعلام کرده است: ما همه تلاش خود را بکار گرفته ایم اما می دانیم که در نیمه دوم سال جاری میلادی بخش تجارت خارجی و اقتصاد چین فشارهای سخت تری را متحمل خواهد شد.

بسیاری از ناظران بر این باورند که اقتصاد، تولید و بورس در چین و همچنین تجارت خارجی این کشور بعد از یک دوره طلایی وارد یک دوره بحرانی و رکود شده و آنان دستهای پنهانی رقبای این کشور را در بروز این بحران دخیل می دانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز