خبرگزاری کار ایران

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد:

اردبیل پرچمدار تولید بذر در کشور

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان اردبیل پرچمدار تولید بذر در کشور است و در این زمینه در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوب و مثبتی را در تولید بذر ذرت، چغندرقند، سورگوم و دیگر محصولات زراعی و باغی انجام داده و توانسته است در بین استان‌های کشور جایگاه ممتازی را پیدا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی عباس کشاورز وضعیت کیفی و کمی تولید بذر در کشورر نسبت به گذشته مناسب ارزیابی کرد  بیان داشت:  یک حرکت تحولی را در این بخش‌ها شاهد هستیم که قطعاً ادامه این روند می‌تواند زمینه رونق و توسعه بیش از گذشته را در عرصه‌های مختلف فراهم بیاورد.

 وی با تاکید بر لزوم توسعه سیستم‌های آبیاری مدرن کشاورزی نیز افزود: دولت تدبیر و امید حمایت لازم را از زارعان و کشاورزان در حوزه سیستم‌های آبیاری مدرن انجام می‌دهد و با پرداخت تسهیلات تلاش جدی بر این است تا یک فرایند مناسب در بهینه استفاده کردن منابع آب را به انجام برساند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تکیه و رویکرد افزایش امنیت غذایی در همه محصولات کشاورزی صرفا متکی بر افزایش عملکرد است، بیان کرد:‌ کشاورزی سرمایه‌ای می‌خواهد تا با ارزان‌ترین نرخ امکان رقابت با سایر حوزه‌ها فراهم آید.

 

کد خبر : ۳۰۲۷۰۱