خبرگزاری کار ایران

رییس شرکت دخانیات ایران در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:

مالیات بر فروش میزان قاچاق سیگار را افزایش داد

شرکت دخانیات ایران از 3 ماه گذشته اقدام به صادرات سیگار به کشورهای عراق و افغانستان و ... کرده است.

محمد حسین برخوردار در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در ایران مالیات بر فروش سیگار را از تولیدکننده می گیرند که این موضوع سرمایه در گردش تولیدکنندگان را به شدت پایین آورده است.

وی افزود: این در حالی است که در خارج از کشور این مالیات از مصرف کننده و در پای صندوق های الکترونیکی فروشگاهها گرفته می شود !

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران گفت: در سال‌های 80 تا 86 که مالیات بر فروش اندک بود کم ترین میزان قاچاق را نیز داشتیم اما از سال 88 و 89 به یکباره مالیات بر فروش از 5 درصد به 20 درصد رسید و میزان قاچاق سیگار نیز در مقابل رشد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که‌ چرا قیمت سیگارهای تولید داخل ارزانتر از سیگارهای خارجی است ؟ گفت: بنده این موضوع را قبول ندارم چون بهای سیگارهای داخلی ارزان نیستند تنها سیگارهای قاچاق به کشور ارزان هستند که به اعتقاد ما افراد واردکننده هم به دنبال دامپینگ هستند تا این صنعت را از بین ببرند.

وی میزان قاچاق سیگار به کشور را حدود 35 تا 40 درصد عنوان کرد و افزود: از زمانی که دفتر نظارت و برنامه ریزی بخش حاکمیتی و مبارزه با قاچاق سیگار و بخش واردات آن را برعهده گرفت و این بخش از زیرمجموعه شرکت دخانیات خارج شد ما شاهد افزایش قاچاق در این حوزه بودیم.

برخوردار تصریح کرد: این در حالی است که صنعت تولید سیگار در کشور صنعتی 70 ساله است و تولیدات داخلی به لحاظ استانداردها در سطح خوبی قرار دارند و شرکت دخانیات ایران از 3 ماه گذشته اقدام به صادرات سیگار به کشورهای عراق و افغانستان و ... کرده است.

کد خبر : ۳۰۲۷۵۰