خبرگزاری کار ایران

با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی

طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در کنفرانس لندن معرفی می شود

طرح توسعه میدان نفتی چنگوله همزمان با معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) در لندن به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی عباسی لرکی، مجری طرح توسعه میدان نفتی چنگوله  با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برداشت ٤٠ تا ٥٠ هزار بشکه‌ای از این میدان مشترک، گفت: میدان نفتی چنگوله همزمان با معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران موسوم به IPC به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی خواهد شد.

میدان نفتی چنگوله براساس آخرین مطالعات انجام شده در دو فاز توسعه می یابد که در فاز نخست که ٤٠ ماه زمان برای آن پیش بینی شده با حفاری چهار حلقه چاه و تعمیر دو حلقه چاه اکتشافی موجود، تولید ١٥ هزار بشکه نفت در روز محقق می‌شود؛ همچنین در کنار این اقدامها در فاز نخست قرار است خط لوله انتقال نفت به طول ١٠٠ کیلومتر و تاسیسات جداسازی گاز و نفت اجرا شود.

در فاز دوم این طرح نیز که برای اجرای آن ٦٠ ماه زمان پیش بینی شده است، ١٣ حلقه چاه جدید و احداث تاسیسات زیربنایی، به همراه واحد بهره برداری و خطوط لوله در نظر گرفته شده که با اجرای آنها تولید از میدان چنگوله به ٤٠ تا ٥٠ هزار بشکه در روز می‌رسد.

میدان نفتی چنگوله از جمله میدانهای نفتی مشترک است. این میدان هم اکنون تحت اداره و حیطه وظایف شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) قرار دارد.

کد خبر : ۳۰۲۸۶۳