خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان هواپیمایی در گفت وگو با ایلنا:‌

شرایط را برای خرید هواپیمای لیزینگی فراهم می‌کنیم/ ایرلاین‌ها محدودیتی در خرید انواع هواپیما ندارند

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۹۴۲

رییس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه یکی از راهکارهای تامین ناوگان هوایی،‌ خرید هواپیما به روش لیزینگ است،‌ گفت: سازمان هواپیمایی به عنوان حاکمیت و متولی این بخش،‌ شرایط خرید لیزینگی را برای شرکت های هواپیمایی فراهم می کند.

علی عابدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: شرکت‌های لیزینگ کننده که در دنیا فعال هستند، با ضوابط و مقررات خاصی هواپیما را به صورت لیزینگ در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار می دهند که این شرایط در کشور برای ایرلاین ها فراهم است و اگر هم نباشد سازمان هواپیمایی به عنوان متولی این بخش برای ایرلاین ها فراهم می آورد.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت داخلی لیزینگ کننده‌ای که توان و ساختار مالی برای تامین هواپیما و عرضه لیزینگی آن به ایرلاین‌ها را داشته باشد، نداریم،‌ گفت:‌ البته محدودیتی برای ورود افراد به این حوزه وجود ندارد و سرمایه داران می‌توانند وارد حوزه خرید هواپیما شوند و هواپیما را به طور لیزینگی و در چارچوب های استاندارد در اختیار شرکت های هواپیمایی بگذارنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره احتمال ورود هواپیماهای روسی به ناوگان ایرلاین های کشورمان،‌ اظهار کرد: با توجه به شریط آب و هوایی خاص و وجود نقاط کوهستانی بسیار زیاد در کشورمان از دیدگاه سازمان هواپیمایی هر هواپیمایی که بتواند استانداردهای لازم برای پرواز تامین کند،‌ مورد تایید ما است.

وی ادامه داد: از روند مذاکراتی خرید هواپیماهای روسی اطلاع ندارم و البته نظر سازمان هواپیمایی را هم تا کنون جویا نشده‌اند. سازمان هواپیمایی استانداردهای لازم را با توجه به شرایط کشور تعریف کرده است و هر هواپیمایی که این استانداردها را داشته باشد می تواند وارد ناوگان ایرلاین ها شوند.

عابدزاده با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی در بحث خرید و موضوعات تجاری مرتبط با ورود هواپیما از ایرلاین ها حمایت می کند،‌ گفت: اینکه چه تایپ از هواپیما ها و از چه شرکتی خریداری شود به سیاست های بازرگانی شرکت های هواپیمایی بر می گردد و ایرلاین ها با توجه به سیاست های دورن سازمانی خود اقدام به خرید هواپیما می کنند.      

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر برای تمام شرکت های هواپیمایی شرایط بهتری در زمینه خرید هواپیما فراهم شده است و ایرلاین‌ها با هر شرکتی می‌توانند وارد مذاکره شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز