خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

اختلال تلگرام به دلیل اختلال اینترنت بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۹۶۳

با چارچوبی که روشن شده در آینده شاهد تعامل بین دستگاه‌ها و مرکز ملی فضای مجازی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با تاخیر در برگزاری جلسات شورای عالی فناوری اطلاعات گفت: در دوره جدید برگزاری جلسات منظم شده و علت تاخیر در برگزاری این جلسات این بود که دستور کار پخته و منظمی وجود نداشت و وقت سران قوه بسیار ارزش دارد.

محمود واعظی در حاشیه همایش زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند در جمع خبرنگاران گفت: با چارچوبی که روشن شده در آینده شاهد تعامل بین دستگاه‌ها و مرکز ملی فضای مجازی خواهیم بود.

وی افزود: امیدواریم که این تعامل موجب این شود که مرکز ملی فضای مجازی کانونی برای تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری، نظارت بر برنامه‌های کلان باشد.

واعظی در پاسخ به سوالی در رابطه با پیوست فرهنگی موبایل که 2 سال در انتظار تصویب در شورای عالی فضای مجازی قرار دارد، بیان داشت: یک سال و نیم است که برای پیوست فرهنگی مشاور گرفته که گزارش آن به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شده است.

واعظی در خصوص احتمال انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات گفت: احتمال انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات وجود دارد و برای این منظور جلسه خواهیم داشت و در این خصوص تصمیم‌گیری‌های لازم را خواهیم گرفت.

وی در خصوص اختلال تلگرام از صبح امروز بیان داشت: این اختلال 5 ، 6 ساعته در سرویس اینترنت بین‌الملل رخ داد. البته از روز گذشته 50 گیگ از اینترنتی که ایران از ترکیه می‌گیرد از مدار خارج شد که این موضوع توسط ترکیه و به دلیل تحولات سیاسی این کشور اتفاق افتاد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حکم دیروز مقام معظم رهبری گفت: باید با جدیت برای عملیاتی شدن این حکم تلاش کنیم.

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص سفر وی به آمریکا بیان داشت: برنامه‌ای برای سفر و مذاکره با شرکت‌های آمریکایی ندارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز