خبرگزاری کار ایران

معاون مهندسی و عمران خبر داد؛

افزایش تجهیزات بارگیری مکانیزه در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با اتمام مرحله‌ی پایانی احداث اسکله شماره ۳۷ و نصب تجهیزات مکانیزه بارگیری فرآورده‌های نفتی در این اسکله‌ی جدید در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی، به مجموعه امکانات مکانیزه برای افزایش توان ارائه خدمات بندری افزوده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضازاده اظهار داشت: چهار دستگاه بازوی بارگیری (loading arm) به همراه سیستم اتصال شیلنگی به‌منظور تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین با وزن تقریبی هر دستگاه ۲۰ تن در اسکله جدید (شماره ۳۷) این مجتمع بزرگ بندری با مشارکت بخش خصوصی نصب گردید که با نصب این تجهیزات مکانیزه جدید در این اسکله، ظرفیت تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در مجتمع بندری امام خمینی دوچندان می‌گردد.

رضازاده در ادامه افزود: به دنبال نصب این تجهیزات مکانیزه، ضمن افزایش شاخص‌های عملیاتی، تسهیل و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی نیز فراهم می‌آید و در نتیجه حجم مبادلات فرآورده‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی بیش‌ازپیش افزایش خواهد یافت.

معاون مهندسی و عمران همچنین افزایش ایمنی و جلوگیری از آلودگی احتمالی محیط‌زیست را از دیگر مزیت‌های بهره‌گیری از این تجهیزات پیشرفته عنوان کرده و افزود: بهره‌گیری از این تجهیزات در پایانهٔ نفتی مجتمع بندری امام خمینی، موجب کاهش زمان توقف شناور‌ها با توجه به افزایش سرعت تخلیه و بارگیری می‌شود و این عامل تأثیر به سزایی در تردد بیشتر شناورهای حامل مواد نفتی و افزایش ترافیک کالا خواهد داشت.

به دنبال احداث و تکمیل اسکله دلفین شماره ۳۷ در پایانهٔ نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است، دیگر سرمایه‌گذاران را برای بهره‌گیری از این زمینهٔ مساعد جهت ترانزیت فرآورده‌های نفتی ترغیب می‌نماید.

یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی طی پنج‌ماهه نخست سال جاری به طور مکرر موفق شده است جایگاه نخست ترانزیت خروجی مواد نفتی کشور را به خود اختصاص دهد.

کد خبر : ۳۰۳۷۱۱