خبرگزاری کار ایران

وزیر راه وشهرسازی:

برای توسعه دانشگاه تهران عزم جدی داریم

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۷۸۸

وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی و تصویب طرح توسعه دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران بر حفظ هویت تاریخی تهران توسط بهسازی این دانشگاه تاکید کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی برای توسعه دانشگاه تهران عزم جدی دارد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی افزود: با توجه به ایجاد حساسیت در بین نمایندگان مجلس نسبت به تهران و آینده آن، دولت و مشخصا وزارت راه و شهرسازی در بحث بازنگری در شهر تهران و ساماندهی آن اقدامات عملی همچون طرح توسعه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران را مورد توجه قرار جدی داده است.

وی با اشاره به اینکه تهران در حال حاضر نه به عنوان شهری صنعتی و نه کشاورزی بلکه به عنوان شهری خدماتی شناخته می شود، تاکید کرد: اتفاقاتی که در دو دهه اخیر در تهران رخ داد خانمان برانداز تهران شد، متن و حاشیه های کلانشهر تهران به صورت افسارگسیخته رشد کرد و معماری بی هویت آن نیز مانند قارچ از زمین رویید و به همین خاطر نیز تنها اقدامی که قلب شهر تهران را حفظ می کند، دانشگاه تهران و نگهداری از هویت تاریخی این شهر است.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام حمایت از طرح توسعه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه تهران باید به عنوان قلب تپنده کلانشهر تهران نگهداری و حفاظت شود زیرا هویت مرکزی این شهر را حفظ می کند، همچنین باید مجموعه حریم دانشگاه نیز مورد توجه قرار بگیرد تا ساختمان های نامتناسب که از جهت معماری و ارتفاع در اطراف دانشگاه تهران ساخته شده اند ساماندهی شوند.

آخوندی در پایان بر تامین هزینه های توسعه این دانشگاه توسط شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: دانشگاه تهران هویت شهر تهران است و باید نسبت به آن حساسیت بیشتری داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز