خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد؛

قیمت خوراک پتروشیمی‌ها تحت تاثیر ریسک پذیری سرمایه گذاران

امیری گفت: برای ارزیابی اقتصادی بودن نرخ 13 سنت برای خوراک باید به سرمایه گذاران سیگنال بفرستیم که حاضر به سرمایه گذاری هستند یا خیر.

رضا امیری مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نامشخص بودن قیمت خوراک و تاثیر آن بر تولید و صادرات محصولات، گفت: مشخص نبودن قیمت خوراک در تولید تاثیری ندارد اما روی درآمد تاثیر گذار است زیرا قیمت‌ها برای برای سرمایه گذار و توسعه برای آینده مشخص نیست اما فعلا ما بر اساس فرمولهایی که از قبل داشته‌ایم عمل می‌کنیم.

وی افزود: نامشخص نبودن قیمت خوراک باعث می‌شود که سرمایه گذار قدرت ریسک نداشته باشد چون نمی‌تواند محاسبه کرده و ارزیابی داشته باشد که آیا سرمایه گذاری در ایران در مقایسه با نرخ‌های خوراک در منطقه قابل رقابت هست یا خیر.

امیری در ادامه با بیان اینکه قیمت خوراک باید LONG TERM باشد تا سرمایه گذار در طولانی مدت بتواند برنامه ریزی داشته و محاسبه کرده که بازگشت سرمایه به چه طریق خواهد بود، تصریح کرد: رقم ۱۳ سنت زمانی می‌تواند منطقی باشد که محصولات تولید شده به لحاظ قیمت تمام شده بتوانند با انواع مشابه کالا‌ها در منطقه رقابت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای ارزیابی اقتصادی بودن نرخ ۱۳ سنت برای خوراک باید به سرمایه گذاران سیگنال بفرستیم که حاضر به سرمایه گذاری هستند یا خیر و چنانچه پاسخ مثبتی دریافت نکردیم باید تجدیدنظر داشته باشیم و ببینیم در بقیه مناطق خاورمیانه خوراک با چه نرخی تعیین شده است.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام اظهار داشت: در حال حاضر قیمت خوراک در منطقه با توجه به قیمت نفت از ۶ تا ۸ سنت متغیر است اما در هر صورت وضعیتی که در آینده متصور است این است که باید قیمتی تعیین شود که توجیه اقتصادی داشته باشد.

کد خبر : ۳۰۳۹۸۸