خبرگزاری کار ایران

پرداخت 8هزار میلیارد تومان اعتبار به مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۰۶۵

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت:واحدهای مسکونی مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ،فاقد تاسیسات زیربنایی هستند.

به گزارش ایلنا، جواد حق شناس شب گذشته در گفت و گو با خبرنگاران در زنجان، عمده مشکلات واحدهای مسکونی مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر را نبود تاسیسات زیر بنایی عنوان کرد و افزود: این موضوع به وزارت نیرو و دستگاه های مربوطه اطلاع داده شده اما روند کار رضایتبخش نیست.

وی ابراز کرد: امیدواری های بسیار زیادی وجود داشت که ساخت تمامی واحدهای مسکونی مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر امسال به پایان برسد که این مهم بنا به دلایلی محقق نشد.

حق شناس، زمان خاتمه یافتن پرونده مسکن مهر در این شهرها را سال آینده ذکر کرد و گفت : ساخت300 هزار واحد در این بخش به پایان رسیده و 48 هزار واحد باقیمانده نیز سال آینده تکمیل و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

این مسوول، معضلات مربوط به واحدهای مسکونی مهر را علاوه بر تاسیسات زیربنایی، عدم امکان باز پرداخت تسهیلات از سوی متقاضیان بیان کرد.

وی ،بروز برخی نارسایی ها و معضلات در تعاونی ها را از دیگر مشکلات و موانع پیش روی اقدامات مربوط به واحدهای مسکونی مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تغییر و تحول در مدیریت تعاونی ها و افزایش قیمت ها مشکلاتی را موجب شده که برای رفع آنها با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مذاکراتی شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: بنیاد مسکن امکان ورود قانونی به تعاونی های این بخش را ندارد و مسوولیت و تعهدات مربوط به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است.

حق شناس ابراز امیدوار کرد که امسال با دریافت تخصیصی های پیش بینی شده برای یارانه مسکن مهر بخشی از خدمات زیربنایی واحدهای مسکونی مهر شهرهای فوق ارایه شود.

وی ابراز کرد: تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اعتبار به مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت شده است.

این مسوول، سهمیه واحدهای مسکونی مهر حدود یک هزار شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت را 347 هزار و 105 واحد مسکونی بیان کرد.

حق شناس با بیان این که تاکنون فروش اقساطی نزدیک به 247 هزار واحد مسکونی مهر انجام شده است، ابراز کرد: این موضوع به این معناست که افراد با مراجعه به بانک های عامل دفترچه قسط خود را دریافت کرده اند.

وی به مقوله مهم مسکن اجتماعی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با وزارت راه و شهرسازی توافق شده است که بخشی از مسکن اقشار کم درآمد توسط دستگاه های ذی ربط و بخشی که 900 هزار واحد است و متولی ندارد از طریق بنیاد مسکن احداث شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز