خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران:

600 هزار میلیارد ریال به واحدهای صنعتی و تولیدی تزریق می شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۰۶۷

رییس اتاق بازرگانی ایران و عضو شورای پول و اعتبار با بیان این که باید نقدینگی مورد نیاز واحد های صنعتی و تولیدی رابدون تنش اقتصادی در جامعه تامین کنیم، گفت : بزودی نقدینگی واحد های صنعتی و تولیدی کشور با 600 هزار میلیارد ریال تامین می شود.

به گزارش ایلنا، محسن جلال پور که شب گذشته در نشست مشترک استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی ، تشکل ها و فعالان اقتصادی مازندران با اعضای هیات رییسه اتاق ایران در ساری سخن می گفت، افزود: با تزریق این مقدار نقدینگی اشتغال 400هزار نفر از واحد های تولیدی و صنعتی حفظ و شکوفایی مطلوبی در تولید بوجود می آید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت برخی از بانک های کشور بدتر از واحد های صنعتی و تولیدی است، خاطر نشان کرد: 25درصد از منابع پولی کشور در صندوق ها و بانک هایی سپرده گذاری شده است که این موسسات مالی حسابی در بانک مرکزی ندارند.

وی با تاکید بر این نکته که باید در سامانه نظام بانکی به درستی عمل کنیم تا اقتصاد کشور بر ریل اصلی قرار گیرد، ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی تنها راه حل نجات اقتصاد ایران است و این مقوله در دولت تدبیر و امید به درستی درک شد.

رییس اتاق ایران با بیان این که در دوران تحریم متوجه خطرات و بحران های اقتصادی چندین دهه ایران شده ایم، خاطر نشان کرد: بدترین وضعیت اقتصادی کشور در دولت های نهم و دهم رخ داده است.

جلال پور، شرایط امروز اقتصاد ایران را بسیار پیچیده توصیف کرد و در عین حال گفت: امروز امیدواری خوبی در کشور بوجود آمده است بطوری که شاهد پذیرش هیات های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی هستیم.

وی با بیان این که شرایط بازگشت اقتصاد ایران به ریل درست رونق اقتصادی و تولیدی بوجود آمده است، ادامه داد: باید از راه اشتباه طی شده ، خارج شویم و با تحمل و همکاری بین مدیران و مردم که دولت تدبیر و امید بر آن تاکید دارد در مسیر درست قرار گیریم.

وی به درآمد 800 میلیارد دلاری فروش نفت و خصوصی سازی در دولت نهم و دهم اشاره و گفت: نتیجه این درآمد بدهی سنگین و تحویل کارگاهای متروکه با بیش از 400 هزار میلیارد تومان پروژه های نیمه تمام برای دولت یازدهم بوده است.

جلال پور، به رانت خواری و فساد اقتصادی دولت های نهم و دهم اشاره کرد و گفت: این که دانشگاه برای انجام تحقیقات پشت در وزیر بنشیند و تحقیقات صورت گرفته فقط در حد انجام تحقیقات و خاک خوردن به اتمام برسد ، فساد می آورد.

رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: امروز دانشگاهیان برای انجام تحقیقات باید پشت در مدیران واحد های صنعتی و تولیدی قرار بگیرند و نتایج تحقیقات را در جامعه عملیاتی کنند.

رییس اتاق بازرگانی ایران به همراه اعضای هیات رییسه و چند تن از روسای اتاق بازرگانی استان های کشور در سفر امروز به استان مازندران از بندرامیر آباد، صنایع چوب و کاغذ و پرورش ماهیان خاویاری دیدن کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز