خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت:

تولید بنزین تا پایان امسال ٤ میلیون لیتر افزایش می‌یابد

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: با وارد سرویس شدن طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس و واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه اصفهان، تولید بنزین در کشور تا پایان امسال چهار میلیون لیتر افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا، عباس کاظمی با بیان این که مقدار کسری روزانه بنزین هم اکنون حدود ١٠ میلیون لیتر است، حجم تولید پالایشگاههای کشور را ٦٦ میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: امیدوارم تا پایان امسال با وارد سرویس شدن طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس و واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه اصفهان که به ترتیب سبب افزایش سه و یک میلیون لیتری تولید بنزین می شود مقدار کسری بنزین به ٦ میلیون لیتر برسد.

معاون وزیر نفت افزود: با وارد مدار شدن واحد بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها دیگر نیازی به واردات بنزین نیست بلکه ایران در فهرست صادرکنندگان این فرآورده نفتی قرار خواهد گرفت.

وی حجم واردات بنزین در شرایط کنونی را اندکی بیش از ٦ میلیون لیتر در روز عنوان کرد و با بیان این که بقیه نیاز کشور از ذخایر برداشت می شود، درباره مقدار کنونی ذخایر بنزین گفت: ذخایر کنونی بنزین کشور بالای یک میلیارد لیتر و  مقدار خوب و مطمئنی است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان این که افزایش مصرف سی ان جی و ال پی جی سبب شد مصرف بنزین در سالهای ٩٣ و ٩٤ نسبت به سال ٩٢ رشدی نداشته باشد، به افزایش ظرفیت پالایشی در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٣ اشاره کرد و درباره آخرین تصمیم گیری درباره کارت سوخت نیز گفت: کارت سوخت حفظ خواهد شد، زیرا اطلاعات وسیعی در بحث مصرف و برنامه ریزی به ما می دهد.

به گفته کاظمی، با تک نرخی شدن قیمت بنزین از یکم آذرماه و اتمام بنزین ٧٠٠ تومانی، حفظ کارت هوشمند سوخت به دلیل پیش بینی آینده مصرف بنزین و برنامه ریزی برای آن مفید خواهد بود.

کد خبر : ۳۰۴۳۳۴