خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران:

برنامه جامع بهره وری کشور از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد

کد خبر : ۳۰۴۵۱۴

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران از ابلاغ برنامه جامع بهره وری کشور به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده (79) قانون برنامه پنجم توسعه خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان ملی بهره وری ایران، رویا طباطبایی یزدی گفت: برنامه جامع بهره وری کشور که در تاریخ 25 مردادماه 1394 در جلسه هیات دولت با حضور حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی مصوب شده بود، 11 شهریورماه 1394 با شماره 75599/ ت50985ﻫ از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.

وی با اشاره به مفاد این برنامه، افزود: برنامه جامع بهره وری کشور شامل مقدمه، تعاریف و اختصارات، شاخص های استاندارد بهره وری، اصول و ارزش های هویتی نظام مدیریت بهره وری کشور، بیانیه ماموریت، بیانیه چشم انداز آرمانی، اهداف، جهت گیری های راهبردی، راهبردهای ارتقای بهره وری کشور، نظام فرآیندی برنامه جامع بهره وری کشور و اقدامات اجرایی می شود.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران با اشاره به اهداف مندرج در این برنامه تصریح کرد: 'ارتقای پایا و پویای بهره وری اقتصاد ملی'هدف اصلی نظام مدیریت بهره وری کشور منظور شده که 7 هدف فرعی از جمله بالابردن دانش، فرهنگ و باور ملی در مورد جایگاه بهره وری برای تداوم رشد بهره وری را دنبال می کند.

وی هدف کمی این برنامه را رشد 2.7 درصدی شاخص بهره وری کل عوامل تولید برشمرد و گفت: براین اساس سهم 33.3 درصدی بهره وری از رشد اقتصادی 8 درصدی هدف گذاری شده است.

رویا طباطبایی یزدی درباره جهت گیری های راهبردی نظام مدیریت بهره وری کشور نیز که در این برنامه بر آنها تاکید شده است، خاطرنشان کرد: گسترش بهره وری متکی بر توسعه پایدار، ارتقای بهره وری دانش بنیان، ارتقای بهره وری در بخش عمومی و بخش های غیردولتی (خصوصی و تعاونی)و تقویت جایگاه سازمان ملی بهره وری ایران از جهت گیری های راهبردی در این زمینه است.

وی تصریح کرد: براساس هر یک از این جهت گیری ها، مجموعه راهبردهایی در 22 بند تدوین و ارائه شده است.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران بخش پایانی برنامه جامع بهره وری کشور را «اقدامات اجرایی» آن دانست و گفت: این اقدامات بر اساس جهت گیری های راهبردی، راهبردهای تدوین شده و چالش های اصلی نظام بهره وری کشور در 17 بند تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس سازمان ملی بهره وری ایران موظف است تدوین 7 برنامه ارتقای بهره وری از جمله ارتقای بهره وری سبز، ارتقای بهره وری نظام اداری کشور، ارتقای بهره وری انرژی، ارتقای بهره وری متکی بر رقابت پذیری و نوآوری در چارچوب توسعه پایدار، ارتقای بهره وری آب، ارتقای بهره وری در نظام آموزشی کشور و نقش آن در ارتقای بهره وری عوامل تولید و ارتقای بهره وری نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور را ظرف یک سال با همکاری سازمان ها و دستگاه های اجرایی ذیربط تدوین و به تصویب هیات وزیران برساند.

طباطبایی یزدی تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز موظف است گزارش چگونگی اجرای برنامه جامع بهره وری کشور را سالانه به هیات وزیران ارائه کند که گزارش مقدماتی آن از سوی سازمان ملی بهره وری ایران ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: اقدامات لازم برای تشریح و تبیین این برنامه برای سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور، اصحاب رسانه و دیگر بخش های لازم از جمله سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان های کشور در حال انجام است و در زمان مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز