خبرگزاری کار ایران

یک عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا:

لزوم تجدیدنظر در شعار خودکفایی محصولات کشاورزی/سدسازی روی رودخانه‌های مرزی را جدی بگیریم

میرمرادزهی گفت: ما نیازی به رسیدن به خودکفایی در برخی محصولاتی که آب زیادی مصرف می‌کنند نداریم لذا در مورد اینکه کشت داخل یا واردات داشته باشیم باید بررسی کار‌شناسی داشته باشیم

هدایت الله می‌رمرادزهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص لزوم توقف کشت برخی محصولات آب بر گفت: ذرت خوشه‌ای و دانه‌ای و برنج و همچنین برخی محصولات جالیزی مثل هندوانه از جمله محصولاتی هستند که آب زیادی مصرف می‌کنند لذا باید در زمینه کشت این محصولات تجدیدنظر صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم اندیشیدن تدابیری در بخش کشاورزی جهت مقابله با بحران آب تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام شود احیای آبیاری قطره‌ای است همچنین باید به فکر سدسازی روی رودخانه‌های مرزی باشیم تا آب از کشور خارج نشود.

این عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه آبیاری تحت فشار میزان راندمان آب را بالا می‌برد، خاطرنشان کرد: مهار ریزش‌های جوی، مدیریت سیلاب و اقدامات آبخیزداری نیز از دیگر راهکارهایی هستند که می‌توانیم برای مصرف آب روی آن‌ها برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

وی یادآور شد: ما نیازی به رسیدن به خودکفایی در برخی محصولاتی که آب زیادی مصرف می‌کنند نداریم لذا در مورد اینکه کشت داخل یا واردات داشته باشیم باید بررسی کار‌شناسی داشته باشیم و مطالعه کنیم که واردات یا کشت داخل کدامیک به صرفه‌تر است.

کد خبر : ۳۰۴۶۷۳