خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعلام کرد:

بهره‌مندی تولیدکنندگان از تعهدات باز تا سقف 6 میلیارد تومان

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کشورگفت: هر فرد حقیقی یا حقوقی شاغل در صنایع کوچک که توسط کارشناسان صندوق تأیید شود، می‌تواند تا 6 میلیارد تومان نزد صندوق تعهدات باز داشته باشد.

به گزارش ایلنا از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک؛ « علی تعقلی» در سفر یک روزه  به کرمانشاه با حضور در جمع فعالین صنعتی ، مدیریت ضعیف و کمبود نقدینگی را دو مشکل عمده صنایع کوچک کشور ذکرکرد و افزود: بخشی از مشکل حال حاضر صنایع کوچک مربوط به مدیریت ضعیف در این صنایع می شود که ناشی از کمبود آموزش‌ها است و مشکل دیگر به کمبود نقدینگی جهت توسعه سرمایه‌گذاری بر می‌گردد.

وی یادآور شد: شاید در گام اول افزایش اعتبار بتواند بخش عمده‎ای از مشکلات صنایع کوچک را مرتفع کند، اما قطعا در ادامه راه نبود توجیه اقتصادی برای تولید، مدیریت ضعیف، عدم بازاریابی مناسب و عدم تامین مواد اولیه می‌تواند موجب اتلاف تمام اعتبارت تزریق شده و ورشکستگی واحد صنعتی شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کشور در ادامه از ارائه 12 خدمت ضمانتی در این صندوق خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر خدمات ضمانتی از جمله ضمانت شرکت در مناقصه و مزایده با 50 درصد تخفیف نسبت به بانک، ضمانت‌نامه حسن انجام پیش پرداخت و وصول وجه الضمان با 50 درصد تخفیف نسبت به بانک و 50 درصد تخفیف در وجوه تودیعی و ضمانت نامه تعهد پرداخت به نفع بانک، گمرک، فروشنده مواد اولیه، فروشنده ماشین آلات و یا خدمات در صندوق انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین صدور ضمانت‌نامه به نفع سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک و نیز انجام ضمانت متقاضیان در انتشار اوراق بدهی از جمله اموری است که در صندوق انجام می‌شود که بعضا انجام برخی از این امور در بانک‌ها ممنوع است.

 همچنین در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: این شرکت علاوه بر خدمات سخت‌افزاری و زیرساختی برای شروع سرمایه‌گذاری صنعتی، خدمات نرم‌افزاری همچون دوره های آموزشی، بازاریابی، مشاوره و سایر حمایت‌ها در مرکز خدمات فناوری کسب و کار ارائه می‌شود.

قنبری از مرکز خدمات فناوری کسب و کارکرمانشاه با عنوان کلینیک صنعتی یاد کرد و گفت: در این مرکز با استقرار مشاوران و واحدهای تحقیق و توسعه ، به‌دنبال افزایش راندمان واحدهای تولیدی هستیم.

وی افزود: در زمینه حمایت‌های مالی طی سنوات گذشته کمک‌های نوسازی و فنی و اعتباری به واحدهای تولیدی استان کرمانشاه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه بیان داشت: مشکل اکثر استان‌ها عدم اطلاع‌ واحدهای تولیدی از خدمات صندوق ضمانت‌ سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در خصوص کمک به واحدهاست.

کد خبر : ۳۰۴۷۲۰