خبرگزاری کار ایران

دبیر کل خانه کارگر مطرح کرد:

توزیع 50 هزار بن‌ تخفیف به کارگران

نمایشگاه بوی ماه مهر با حضور دبیر کل خانه کارگر و روسای اتحادیه‌های اصناف در شبستان مصلی تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا نمایشگاه بوی ماه مهر در محوطه ای به مساحت 5هزار مترمربع و با 400 غرفه جهت فروش لوازم التحریر و پوشاک در آستانه بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی برگزار شده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری نمایشگاههای غیر قانونی بدون مجوز و نظارت اتاق اصناف  گفت: متاسفانه برخی دستگاه‌ها و نهادها به طمع منفعت مالی این نمایشگاه‌ها را بدون مجوز از هیچ نهاد اجرایی برگزار می‌کند و ما به عنوان قانونگذار در قانون صراحتا متولیان برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها را مشخص کردیم و اگر اصناف و اتحادیه‌ها بخواهند می‌توانیم در قانون مجازات برای آن‌ها تعیین کنیم. برای رسیدگی به این امر  در هفته آینده که جلسه علنی برگزار می‌شود تذکر کتبی خواهیم داد.

وی هدف از ایجاد اینگونه نمایشگاه‌ها را تقویت تولید داخلی دانست و گفت: ما برای حمایت از تولید داخل و گذر از وضعیت رکود موافق برگزاری این نمایشگاه‌ها هستیم و هر کمکی که بتوانیم به اتحادیه‌ها و اصناف که رابط بین تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان است می‌کنیم.

دبیر کل خانه کارگر افزود: برای اولین بار امسال طرحی را اجرا کرده‌ایم که به کارگران بن‌های تخفیف ارائه شده است این بن‌ها از طریق خانه‌های کارگر در سراسر کشور به کارگران اهدا شده و با آن می‌توانند تا 35 درصد اجناس را ارزانتر بخرند.

محجوب افزود: تا کنون 50 هزار بن در بین کارگران توزیع شده‌است که مابه‌التفاوت تخفیف را خانه کارگر تقبل کرده‌است و در صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح آن را در سالهای بعدی اجرا خواهیم کرد.

وی در خصوص طرح‌‌های هالیوودی و خارجی بر روی لوازم‌التحریر گفت: متاسفانه این طرح‌ها بر روی اکثر لوازم‌التحریر و نوشت افزار موجود است و باید برای مقابله با این گونه طراحی‌ها بسترسازی‌های لازم فراهم شود و این نیازمند یک فرهنگ‌سازی قوی است.

وی در خصوص واردات کاغذ ازکشورهای خارجی گفت: کشور ما به دلیل کمبود منابع طبیعی و چوب مجبور است که کاغذ وارد کند و این امری اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر : ۳۰۴۷۷۵