خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آمار، ایمنی وترافیک سازمان راهداری:

تصادفات فوتی 4.9 درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۱۱۰

مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: براساس آمارهای ارایه شده تعداد تصادفات منجر به فوت 4.9 درصد و کشته شدگان سر صحنه 6.3 درصد طی پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، جواد هدایتی افزود: اطلاعات آماری در مورد ایمنی حمل ونقل به طور عمومی در دو بخش تصادفات و تلفات بیان می شود و براساس آمارهای ارائه شده با کاهش فویتهای تصادفات و سرصحنه طی 5 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تصادفات جرحی در طی این مدت 4.8 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل آمار، ایمنی وترافیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای یادآور شد: سهم ناوگان حمل و نقل عمومی سنگین در تصادفات فوتی پنج ماه سال جاری با 0.5 درصد کاهش به 15.1 درصد رسیده است.

وی گفت: در بخش تلفات رانندگی نیز براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور در تیرماه متاسفانه افزایش 3.3 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم که سهم عمده این افزایش تلفات مربوط به راه های روستایی بوده، این در حالی است که در تیر ماه شاهد افزایش اندک 0.7 درصدی تلفات سوانح رانندگی در راه های برون شهری بودیم.

هدایتی یادآور شد: طی سالهای اخیر متاسفانه شاهد افزایش تدریجی و نگران کننده سهم وسایل نقلیه سبک در تصادفات فوتی هستیم و این امر با توجه به سهم 85 درصدی آنها در ترددهای پنج ماه نخست سالجاری٬ ضرورت توجه به عوامل شکل گیری و مهار این پدیده از سوی دستگاههای ذیربط و رعایت بیشتر مقررات از سوی رانندگان به عنوان موثرترین عامل بهبود وضعیت مذکور را ایجاب می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز