خبرگزاری کار ایران

قالیباف مطرح کرد:

سرمایه گذاران خارجی در انتظار ورود به بورس تهران

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۳۳۵

مدیرعامل شرکت بورس گفت: حدود 360 سرمایه گذار بین المللی خواستار حضور در بازار سهام کشور پس از برداشته شدن تحریم ها شده اند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، حسن قالیباف اصل در مصاحبه با پایگاه خبری بلومبرگ، افزود: درخواست های بسیار و بازدیدهای متعددی از خارج داشته ایم و حدود 50 سرمایه گذار بین المللی در 6 ماه اخیر برای فعالیت در بورس تهران مجوز دریافت کرده اند و اکنون منتظر پایان تحریم ها هستند.

وی اظهار داشت: بورس تهران به دلیل تنوع بالایی که دارد می تواند پذیرای سرمایه گذاران خارجی قابل ملاحظه ای باشد.

به گفته وی، در مجموع حدود 360 سرمایه گذار بین المللی خواستار حضور در بازار سهام کشور پس از برداشته شدن تحریم ها شده اند.

براساس این گزارش، بورس تهران در دو سال اخیر تحت تاثیر دورنمای توافق هسته ای چرخش هایی داشته است. پس از روی کار آمدن دولت کنونی در ژوئن سال 2013، شاخص مبنای بازار تهران در مدت هفت ماه دو برابر شد و به رکورد 89 هزار و 500 واحد رسید اما این شاخص از آن زمان 30 درصد افت کرده و به 62 هزار و 993 واحد رسیده که تا حدودی به دلیل کاهش قیمت نفت و کالاهای دیگر بوده است.

بیش از 300 شرکت در بورس تهران به اتفاق سرمایه بازاری بالغ بر حدود 91 میلیارد دلار داشته و 37 گروه صنعتی وجود دارد و شرکت های بزرگ در بخش هایی مانند پتروشیمی، بانکی، خودرو، سیمان و مخابرات حضور دارند.

بورس تهران که در سال 1967 تاسیس شده، از سال 2006 رشد قابل مطلوبی داشته است و از سال 2010 سرمایه گذاران خارجی اجازه یافتند در آن سرمایه گذاری کنند.

پیش بینی می شود آزاد شدن ایران از تحریم ها با برداشته موانع موجود بر سر راه صادرات نفت و پایان محرومیت بانک ها برای دسترسی به سیستم مالی جهانی، رشد اقتصادی کشور را تسریع کند.

شرکت شارلمانی کپیتال یکی از سرمایه گذاران بین المللی اعلام کرده گشوده شدن بازار ایران فرصت بسیار بزرگی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. این شرکت در آوریل اعلام کرد با شرکتی در تهران برای راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری منطبق با تحریم های کنونی همکاری می کند.

دومنیک بوکور اینگرام یک مشاور مالی در شارلمانی کپیتال هم به بلومبرگ، گفت: بسیار نادر است که بازار بکری پیدا کنیم که از زیرساخت توسعه یافته داخلی خوبی برخوردار باشد.

همچنین چارلز رابرتسون مدیر اقتصاددان رنسانس کپیتال گفته است: از وجود صندوق هایی اطلاع دارم که برای سرمایه گذاری در ایران تشکیل شده اند و علاقه سرمایه گذاران را هم جلب کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز