خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

صندوق خالی نتیجه واردات بی‌رویه و فساد است

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۵۰۲

یک کار‌شناس اقتصادی گفت: دولت گذشته باید درآمد حاصل از فروش نفت را با توجه به شرایط تحریم ذخیره می‌کرد اما به دلیل سومدیریت صندوق خالی را تحویل دولت یازدهم دادند.

منصور کمال نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص درآمد بالای نفتی، گفت: ابتدا باید بگویم که مقامات دولت گذشته نمی‌توانند آمارهای موجود که در دوره آنان به ثبت رسیده است را تکذیب کنند. نفت بالای ۱۰۰ دلار دروغ نیست و همگان شاهد بودند دولت دهم بالا‌ترین درآمد نفتی را در اختیار داشت.

وی بیان کرد: متاسفانه در زمان تحریم‌ها دولت باید درآمد نفتی را ابتدا ذخیره و سپس با توجه به نیاز کشور مبالغی را هزینه واردات می‌کرد اما همانگونه که شاهد بودیم واردات بی‌رویه و فساد‌های گسترده مالی میراث باقیمانده دولت گذشته است.

وی بیان داشت: در زمانی که دولت گذشته به آمار صادرات غیر نفتی خود نیز افتخار می‌کرد آمار واردات غیر قانونی یا‌‌ همان قاچاق اعلام شد و کشور به‌‌ همان میزان که صادرات انجام داده بود با قاچاق نیز دست به گریبان بود به طوری که بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار رقم قاچاق کالا در دولت گذشته بود.

وی در خصوص راهکاری برای برون رفت از شرایط کنونی نیز گفت: دولت کنونی به خوبی توانسته است اقتصاد را مدیریت کند البته نقاط ضعفی در برخی بخش‌ها وجود دارد که با توجه به حجم بی‌انظباطی مالی که در دولت گذشته انجام شده است این نقاط ضعف حداقلی است.

وی ادامه داد: اینکه دولت توانسته است رشد منفی را به مثبت و تورم را کنترل کند بسیار قابل توجه است. من فکر می‌کنم که دولت باید به هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌ها توجه کند چراکه این عدم هماهنگی می‌تواند در خروجی کار اثر مستقیم بگذارد.

وی تاکید کرد: طی سالیان گذشته ژنرال اقتصادی همواره وزیر اقتصاد بوده و در این دولت هم باید دیگر همکاران وی در دولت با طیب نیا همکاری مطلوب داشته باشند.

این کار‌شناس اقتصادی تصریح کرد: امروز برخی از رسانه‌ها منتظر تناقض گفتاری میان دولت مردان هستند که این خود برای دولت یازدهم قابل قبول نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز