خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

خرید تضمینی گندم از مرز 8 میلیون تن گذشت/بدهی گندمکاران به 500 میلیارد تومان رسید

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۵۶۴

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون 8 میلیون و 4 هزار تن گندم به ارزش 9300 میلیارد تومان از کشاورزان سراسر کشور خریداری و حدود 8 هزار و 800 میلیارد تومان به حساب گندمکاران واریز شده است.

به گزارش ایلنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری افزود: باتداوم و سرعت گرفتن پرداخت بهای تضمینی گندم طی چند هفته ی اخیر، هم اکنون مطالبات گندمکاران به حدود 500 میلیارد تومان رسیده که پیش بینی می شود با این روند پرداخت، طی چند روز آینده، یعنی تا آخر فصل خرید، کلیه مطالبات تسویه شود.

وی با بیان اینکه امسال 8 میلیون تن گندم به ارزش 9 هزار و 300 میلیارد تومان از کشاورزان در سراسر کشور خریداری شده، اظهار داشت: مبالغ پرداختی به کشاورزان تاکنون به بیش از 8 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است.

قنبری تصریح کرد: 1082 مرکز خرید در سالجاری در 31 استان کشور مستقر شدند و عملیات تحویل و خرید بیش از یک میلیون و 306 هزار محموله گندم عرضه شده را انجام دادند.

معاون وزیر جهادکشاورزی به ترتیب استانهای خوزستان با خرید 963 هزار تن، گلستان با 891 هزار تن، فارس با 794 هزار تن، کردستان با 538 هزارتن و اردبیل را با بیش از 500 هزار تن به عنوان بیشترین خریداران گندم کشور معرفی کرد.

وی با بیان آنکه موجودی گندم از سال گذشته و خرید تضمینی مطلوب گندم در سال جاری، سبب افزایش ذخایر این محصول استراتژیک شده و جامعه به یک امنیت غذایی در زمینه تامین نان رسیده است، افزود: در حال حاضر موجودی ذخایر گندم کشور حدود 10 میلیون تن می باشد که نیاز یکسال کشور برای تولید آرد نانوایی را پاسخگو است و این ثبت یک رکورد بی سابقه در دولت تدبیر و امید به شمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز