خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

تجارت الکترونیک زمینه ای مناسب برای کارآفرینی زنان

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۶۲۴

مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در زمینه چگونگی تولید ، تجارت الکترونیک، برندسازی و بازرگانی بین المللی برای زنان کارآفرین تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم دولت، آموزش درست و حمایت لازم دراین خصوص است تا زنان کارآفرین بتوانند در چارچوب استراتژی و بصورت هدفمند به تولید و تجارت بپردازند.

به گزارش ایلنا، سونیا پوریامین با اشاره به چند بعدی بودن زنان تصریح کرد: چرخاندن چرخ زندگی در کنار کارامد بودن و کارآفرینی از زنان روحیه ای با مسئولیت پذیری بالایی ساخته  است موضوعی که در کشور ما کمتر به آن توجه شده چرا که داشتن این روحیه می تواند درکنار سایر مسئولیتهای بانواند ر عرصه اجتماعی نیز به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سطح دانش علمی و کاربردی بانوان در عرصه عمل افزود: هم اکنون وقت آن رسیده است تا  خانمها دانش خود را در زمینه های مختلف بالا ببرند که این دانش از چگونگی تولید تا بازاریابی و فروش را شامل می شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، برگزاری دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار را فرصتی مغتنم برای شناسایی و ارائه توانمندیهای بانوان در عرصه های مختلف تولیدی و تجاری دانست و گفت: این نمایشگاه و همایش شرایط لازم را برای گردهم آمدن  زنان برجسته کارآفرین  ایجاد کرده است که علاوه بر ارائه توانمندیهای خود با ظرفیتها و فعالیتهای دیگر بانوان کارآفرین در نقاط مختلف کشور و خارج از آن آشنا شوند و ضمن تبادل اطلاعات به گسترش زمینه های کاری خود بپردازند.

وی با تایکد اینکه باید از فرصت طلایی برگزاری نمایشگاه نهایت استفاده را برد اظهار کرد : وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از نمایشگاه مطرح کردند هم اکنون زنان کارآفرین دور هم جمع شده اند و مهم بعد از این است که چه اتفاقی خواهد افتاد.

پوریامین خاطرنشان کرد: به اعتقاد من اتفاقی که از این پس خواهد افتاد به عهده ما زنهاست یعنی اینکه زنانی که هم رشته و همکار هستند یکدیگر را پیدا کنند و با  خوشه سازی تحت لوای یه برند بتوانند تولیدات و هنرمندیهای خود را با قدرت بیشتر به منصحه ظهور برسانند.

وی با تاکید اینکه زنان ما باید امروز به دانش و مارکتینگ تجارت آشنا باشند و آن را بیاموزند یادآور شد:  دنیای آینده دنیای تجارت الکترونیک است .

به گفته پوریامین ، اگر این گروهها دست به دست هم دهند در سال آینده میتوانیم خوشه های موفق را در رشته های مختلفی که در این نمایشگاه می بینیم معرفی کنیم که این یکی از مهمترین  دستاوردهای این نمایشگاه خواهد بود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از بانوان تقاضا کرد  تا ضمن بازدید از این نمایشگاه و تولیدات زنان ایرانی با خرید از محصولات آنها ، حمایت لازم را دراین راستا به عمل  آورند زیرا که چرخه این تولیدات نمی چرخد  مگر اینکه مشتریان خود را پیدا کند.

وی همچنین از تولیدکنندگان و کارخانه داران نیز درخواست کرد تا ضمن بازدید با بستن قرارداد با بانوان تولیدکننده از آنها حمایت کنند.

پوریامین تصریح کرد: ما نمی توانیم بر روی تولید داخلی و ملی خودمان دست بگذاریم مگر اینکه همه به هم کمک کنیم  و دراین خصوص باید از تفکر شخصی بیرون بیایم  چرا که  موفقیت یک نفر و شخص برای پیشرفت کشور به ما کمک نمی کند و باید همه با هم در این تولید ملی شریک شویم و با خرید و در اختیارهم  قرار دادن تولیدات داخلی از آن حمایت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود از مسئولان ذیربط و دولتمردان نیز خواست تا  در بخش توسعه تجارت ، نقدینگی زنان کارآفرین را بالا ببرند.

به گفته پوریامین ، زنان کارآفرین نیاز به افزایش  نقدینگی دارند  تا بتوانند ارزش افزوده شرکت  و تولیدات خود را بالا ببرند و آن را  گسترش دهند که دراین جا نقش دولت به عنوان بازوی حمایتی بسیار پررنگ است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد؛ مسئولان با آمدن به  نمایشگاه و بازدید از توانمندیهای زنان و شناسایی زنان موفق در عرصه تولید  بیش از پیش آنها را مورد حمایت خود قرار دهند و مطمئن هستیم که با شروع حمایتها، دستاوردهای خوبی را در آینده  شاهد خواهیم بود.

وی همچنین اظهار کرد : اگر بپذیریم که زنان می توانند نقش خوبی در توسعه پایدار کشور داشته باشند می توانیم با سرمایه گذاری مناسب دراین خصوص شاهد پیشرفت چشمگیری باشیم.

پوریامبن ادامه داد: در حال حاضر ایران نیز همچون بسیاری از کشورها از خانم های خانه دار برخوردار است که این مهم رقم  84 درصد را نشان میدهد. ما نیز می توانیم مثل دیگر کشورها از این نیروی عظیم بهره لازم را ببریم .

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:  در حال حاضر بیشتر شرکتهای زنجیره ای پوشاک در دنیا کالاهای خود را  توسط خانوادها تولید می کنند لذا ما نیز می توانیم از این گروههای پنهان کارآمد استفاده کنیم .

وی تاکید کرد: فقط در این میان نیازمند برنامه ریزی دقیق و هدفمند هستیم به طوری که می توان با ایجاد تعاونی های کوچک تولید  از این ظرفیت و توانمندی که تا امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته نهایت استفاده را برد ضمن اینکه علاوه بر اثرات انگیزشی می توان  به  افزایش اشتغالزایی نیز کمک کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز