خبرگزاری کار ایران

ورود تلفن‌های هوشمند با سیستم عامل سیانوژن به بازار ایران

یکی از سازندگان مطرح تلفن همراه که از سیستم عامل سیانوژن بهره می‌گیرد، وارد بازار کشورمان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اندروید بزرگ‌ترین سیستم عامل دنیا محسوب می شود و از ارزان‌ترین گوشی‌ تا جدیدترین پرچم‌داران کمپانی‌ها، مجهز به این ربات سبز گوگل هستند؛ یکی از عوامل اصلی در محبوبیت بالای این سیستم عامل، خاصیت اپن سورس بودن آن است که سبب شد تا سازندگان، دست بازتری در بهره‌گیری از قابلیت‌های آن را داشته باشند.

به طور معمول هر سازنده، برای آنکه ظاهر اندروید در گوشی تولیدی‌اش با سایرین متفاوت باشد و بتواند ایده‌ها و خلاقیت‌های خود را در دل محصول بگنجاند، از رابط کاربری منحصر به خود استفاده می‌کند که با عناوین متفاوتی همچون تاچ‌ویز، سنس و... معرفی می‌شوند؛ اما وجود همین رابط‌های کاربری، سبب می‌شود که پس از ارایه نسخه‌های جدید از اندروید، بسیاری از کاربران به دلیل قدیمی بودن گوشی خود موفق به دریافت آخرین نسخه از این سیستم عامل نشده و یا آنکه خیلی دیرتر آن را دریافت کنند. در واقع تنها گوشی‌های نکسوس گوگل هستند که به علت استفاده از اندروید خالص، تمام آپدیت‌های جدید را دریافت می‌کنند اما اگر بخواهید محصول دیگری را تهیه کنید که همیشه به‌روز باشد، مطمئنا با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهید شد.

اما در این بین یک راهکار بسیار عالی وجود دارد و آن استفاده از سیستم عامل سیانوژن است که بر پایه اندروید طراحی شده اما دارای امکانات بیشتر و امنیت بالاتری است و دست کاربر را برای تغییرات  در سیستم عامل باز می‌گذارد. با نصب سیانوژن بر روی گوشی هوشمند، دیگر نگران عدم دریافت آپدیت‌های اندروید نخواهید بود و حتی قدیمی‌ترین گوشی‌های موبایل هم می‌توانند طعم جدیدترین نسخه اندروید را با سرعت بالا بچشند و از امکانات جدید آن در قالب سیانوژن بهره‌ گیرند.

با استفاده از این سیستم می توان برنامه‌های پیش فرض گوشی‌ را که به آن نیازی نیست را پاک کرده از اپلیکیشن‌های تازه‌ای استفاده و صدای بهتری را تجربه کرد و از دایره انتخاب گسترده‌تری جهت کنترل اسمارت‌فون برخوردار شد.

در حال حاضر، کمپانی‌های اندکی از سیانوژن به عنوان سیستم عامل اصلی خود استفاده می‌کنند؛ اما با توسعه هرچه بیشتر آن، طرفداران گسترده‌تری نیز جذب سیانوژن شده و کاربران آن روز به روز در حال افزایش هستند.

بر اساس این گزارش به زودی، یکی از سازندگان مطرح تلفن همراه که از سیستم عامل سیانوژن بهره می‌گیرد، وارد بازار کشورمان خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۵۹۸۷