خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفت‌و‌گو با ایلنا خبر داد:

ایجاد رینگ برای یکسان شدن کیفیت آب شمال و جنوب تهران

جانباز گفت: در مورد تهران فعلا برنامه ما این است که آب شمال و جنوب از طریق اجرای رینگ شهری کیفیت مناسب و یکسان داشته باشد.

حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اجرای طرح تفکیک آب شرب و بهداشتی گفت: با توجه به اینکه در برخی مناطق کیفیت آب موجود کاهش یافته باید بین آب شرب و بهداشتی تفکیک انجام شود لذا در حال حاضر شهر مشهد را بعنوان پایلوت در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: نتایج اجرای طرح تفکیک در منطقه ثامن شهر مشهد تقریبا آماده است و بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

جانباز در خصوص اجرای طرح یاد شده در شهر تهران نیز اظهار داشت: در مورد تهران فعلا برنامه‌ای برای اجرای طرح تفکیک آب شرب و بهداشتی نداریم مگر اطراف شهر تهران و شهرهای کوچک‌تر که صد در صد از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به دلیل گستردگی و موضوع ترافیک در تهران تصمیمات باید منطبق بر ارزیابی شاخص‌های موفق باشد یعنی باید ارزیابی و بررسی‌ها در شهرهای دیگر صورت گیرد و سپس در مورد تهران تصمیم گیری شود.

 مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توضیح داد: در مورد تهران فعلا برنامه ما این است که آب شمال و جنوب از طریق اجرای رینگ شهری کیفیت مناسب و یکسان داشته باشد و این اتفاق نیز در حال انجام است.

وی گفت: بر اساس طرح اجرای رینگ شهری در شهر تهران آب سدهای ماملو، لار، لتیان، سدهای غرب استان تهران همچنین به همراه منابع آب زیرزمینی وارد رینگ ویک شبکه می‌شوند و به این ترتیب در آینده بین شمال وجنوب تهران تفاوتی در کیفیت آب نخواهد بود.

کد خبر : ۳۰۶۳۱۳