خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران خبر داد:

امضای توافق نامه انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب به پالایشگاه نفت تهران

مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران در حاشیه مراسم امضای قراردادهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های آبفا گفت: براساس توافقنامه صورت گرفته سالانه 20 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده تصفیه خانه جنوب تهران برابر با استاندارد مصوب سازمان محیط زیست کشور به شرکت پالایش نفت تهران واگذار می شود.

به گزارش ایلنا، اصغر ریاضتی در  حاشیه آئین امضای قراردادهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های آبفا اظهار داشت: با توجه به قرارداد احداث و بهره برداری از تاسیسات خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران به شرکت پالایش نفت تهران واگذار و پساب تصفیه شده به مدت 30 سال از زمان شروع بهره برداری ، به منظور مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز توسط شرکت فاضلاب تهران به شرکت پالایش نفت تهران ارائه می شود.

وی تصریح کرد: شرکت پالایش نفت تهران پس از تحویل 20 میلیون متر مکعب پساب استاندارد در سال ، میزان 60 درصد از آب شرب شهری را که هم اکنون استفاده می کند را به شبکه  آب شهری بر می گرداند.

مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران ادامه داد: واگذاری پساب براساس توافق از سال 1395 و پس از احداث و بهره برداری از تاسیسات خط انتقال پساب به طول بیش از 4000 متر و  با هزینه اجرای 163 هزارو 499 میلیارد ریال صورت خواهد گرفت و این قرارداد در قالب بیع متقابل و سرمایه گذاری اولیه معادل 6 هزار ملیارد ریال است.

کد خبر : ۳۰۶۴۹۹