خبرگزاری کار ایران

یوسفیان ملا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

عزم راسخ در مبارزه با فساد وجود ندارد / در تمام دستگاه‌ها تخلف فراوان است

در بحث مبارزه فساد، نزدیک به 50 آیین‌نامه مختلف به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است و مسئولیت تنظیم دستگاه‌های مختلف در مبارزه فساد به دولت واگذار شده است.

عزت‌الله یوسفیان ملا؛ عضو ناظر مجلس در "ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی" در گفتگو ‌‌‌‌‌با ایلنا گفت: در بحث مبارزه فساد، نزدیک به 50 آیین‌نامه مختلف به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است و مسئولیت تنظیم دستگاه‌های مختلف در مبارزه فساد به دولت واگذار شده است. بنده در روز رای اعتماد با آقای روحانی و با‌ آقای جهانگیری درخصوص قانون مقابله با فساد، صحبت کردم و یک‌سال و نیم هم برای تدوین آیین‌نامه آن وقت تعیین شد که در این فرصت متاسفانه آیین‌نامه اجرایی آن نوشته نشده است.

یوسفیان ملا افزود: قانون مقابله با فساد در مجلس تصویب شد اما شورای نگهبان به آن ایراد گرفت که برای حل مشکل به مجمع تشخیص مصلحت ارائه شد. هنوز معلوم نیست چه زمانی از مجمع به مجلس ارسال شود. همه این موارد نشان می‌دهد که عزم راسخ در مبارزه با فساد وجود ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دولت طبق قانون نباید عضو هیئت مدیره شرکت‌هایی باشد که سهام عدالت توزیع کرده‌اند اما در بعضی از شرکت‌ها این مسئله رعایت نشده است، گفت: این قبیل موارد خلاف قانون در دستگاه‌های مختلف وجود دارد. در هر دستگاهی که مراجعه بکنید از این قبیل تخلفات فراوان است.

وی در خصوص نظارت بر بانک‌ها برای فروش اموال مازادشان گفت: متاسفانه در این خصوص نظارتی درستی بر بانک‌ها وجود ندارد.

کد خبر : ۳۰۶۹۱۲