خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق تعاون ایران در گفتگو با ایلناٰ خبر داد:

حضور نماینده بخش تعاون در شورای عالی مالیات

رییس اتاق تعاون تصریح کرد: اتاق تعاون ایران از روند موجود مالیاتی راضی نیست و آنرا در جهت منافع بخش خصوصی و سیاستهای اقتصادی کلان نمی بیند.

بهمن عبدالهی، رییس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه هم اکنون در سال آخر واگذاری‌ها قرار داریم، گفت: به طور کلی واگذاری‌هایی که تحت عنوان خصوصی سازی در قالب برنامه پنجم توسعه اجرا شد اکثر نا موفق بود، چرا که عملکرد این واحد ها بیان‌گر این واقعیت است که آنان در اجرا و پیشبرد اهداف ناموفق ظاهر شدند.

وی با اعلام این مطلب که هم اکنون برخی از واحدهای واگذار شده در شورای داوری دادگستری پرونده دارند، گفت: باید بار دیگر و با نگاه دقیق به مسئله واگذاری ها را بررسی کنیم. در واگذاری واحدهای صنعتی، خصوصی سازی واقعی انجام نشد، بلکه این قبیل واحد ها به بخش های شبه دولتی یا به معنای دیگر خصولتی واگذار شد.

وی در ادامه به مسئله مالیات نیز اشاره کرد و با انتقاد از روند دریافت مالیات نیز اظهار داشت: متاسفانه وصول مالیات سبب شده است که برخی واحدهای تعاونی تعطیل شوند. دولت اعلام کرده است برای ایجاد هر شغل باید 200 میلیون تومان هزینه کند اما از سوی دیگر اداره مالیات برای وصول 400 میلیون تومان مالیات یک واحد تعاونی را که دارای 30 نفر کارگر است به تعطیلی می کشاند.

رییس اتاق تعاون تصریح کرد: اتاق تعاون ایران از روند موجود مالیاتی راضی نیست و آنرا در جهت منافع بخش خصوصی و سیاستهای اقتصادی کلان نمی بیند.

وی از رایزنی نماینده تعاون برای حضور در شورای مالیاتی خبر داد و گفت: شورای مالیاتی کشور از 25 عضو تشکیل شده است که از این تعداد 10 نفر از آنها از تشکل‌های غیر دولتی هستند که متاسفانه از بخش تعاون در این شورا کسی وجود ندارد اما با رایزنی هایی که انجام داده ایم قرار شده است یک نفر از بخش تعاون نیز در این شورا حضور داشته باشد.

کد خبر : ۳۰۶۹۳۴