خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده خبرداد:

پرداخت تسهیلات یکساله به پیمانکاران ایرانی شاغل در عراق

وزیر صنعت، معدن و تجارت از پرداخت تسهیلات یکساله به پیمانکاران ایرانی شاغل در عراق خبر داد و گفت: مشکلی که در حال حاضر این پیمانکاران دارند، تامین ضمانت مناسب برای اخذ تسهیلات است که در تلاش هستیم این مهم را نیز حل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران بعد از جلسه شورای گفت‌و‌گو با بیان اینکه عراق به خاطر افت قیمت نفت و مبارزه با تروریسم نتوانسته تعهدات خود را به پیمانکاران به موقع پرداخت کند، گفت:‌ این مساله سبب شده که برای پیمانکاران ایرانی شاغل در آن کشور مشکلات عدیده‌ای به وجود آید بر همین اساس قرار شده است با توجه به ابلاغیه بانک مرکزی به بانک توسعه صادرات، تسهیلاتی یکساله به این پیمانکاران پرداخت شود اما مشکلی که الان این پیمانکاران دارند تامین ضمانت مناسب برای اخذ تسهیلات است که در تلاش هستیم این مهم را نیز حل کنیم.

وی ادامه داد:‌ برای تشویق صادرات فنی به عراق مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده و قرار است به صادرکنندگان پرداخت کنیم.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به نوسان بازار ارز گفت: تلاش دولت همواره بر این بوده است که پس از برجام سیاست تخصیص نرخ ارز را در بازار اجرا کند که تاکنون در این امر موفق بوده است و اولویت مجموعه دولت و بانک مرکزی عدم نوسان در بازار ارز است.

کد خبر : ۳۰۶۹۵۸