خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل پارس‌خودروخبر داد:

تحریم‌ها 300 میلیون یورو به پارس خودرو لطمه زد

آقامحمدی گفت: در سال 91 به دلیل تحریم‌ها تولید پارس‌خودرو با افت قابل توجهی همراه شد و لطمات جدی به این شرکت وارد شد و برخی از خطوط متوقف و نیمه تعطیل شدند و رقمی معادل 300 میلیون یورو به این شرکت لطمه وارد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آقامحمدی در مراسم آغاز تولید انبوه خودروی ساندرو که با حضور رئیس کل منطقه آفریقا و خاورمیانه و نیز مدیر فروش رنو و صالحی‌نیا معاون صنایع وزارت صنعت برگزار شد اظهار داشت: تولیدات پارس‌خودرو 300 هزار دستگاه در سال است و ما قابلیت تولید 200 دستگاه از خانواده رنو را داریم که برای این منظور 250 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده.

وی با اشاره به تولیدات این شرکت در سال 90 گفت: تولید 316 هزار دستگاه خودرو در سال 90 باعث رکورد تولیدات این شرکت در این سال شد.

وی ادامه داد: در سال 91 به دلیل تحریم‌ها تولید پارس‌خودرو با افت قابل توجهی همراه شد و لطمات جدی به این شرکت وارد شد و برخی از خطوط متوقف و نیمه تعطیل شدند و رقمی معادل 300 میلیون یورو به این شرکت لطمه وارد شد.

آقا محمدی خاطر نشان کرد: مجددا این شرکت در سال 93 با سیاست‌های گروه سایپا و پارس خودرو توانست تا متنوع سازی و بومی کردن محصولات خود افزایش تولید 80 درصدی را در کارنامه خود با تولید 120 هزار دستگاه رقم بزند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در این سال ما بار 7هزار تعهد خودرویی را داشتیم که نتوانسته بودیم آن را به مردم تحویل دهیم اما سعی کردیم این مشکل را برطرف کنیم.

وی گفت: ما مطمئن هستیم به لحاظ فنی و کیفی رنوی ساندرو لایق نام پارس‌خودرو، سایپا وشرکت رنو باشد و مشتریان از ما راضی باشند

کد خبر : ۳۰۷۰۲۹