خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرداد:

حضور خودروسازان فرانسوی در هیات تجاری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در نظر داریم کمیسیون مشترک ICT و فضایی را در کشور فرانسه تشکیل دهیم و این اقدام باید قبل از سفر رییس جمهور به پاریس نهایی شود .

به گزارش خبرنگار ایلنا محمود واعظی در حاشیه دیدار با وزیر تجارت خارجی فرانسه بیان داشت: 8 شرکت مخابراتی و ماهواره ای در هیات تجاری فرانسوی حضور دارند و همچنین در گفت وگو با نمایندگان فرانسه 4 محور اساسی مطرح است .

وی افزود: درگام اول مذاکرات ساخت ماهواره ملی و سنجش از راه دور را مورد بررسی قرار داده ایم به طوری که نمایندگان دو شرکت ایرباس و تالس که در این هیات تجاری حضور دارند فردا مذاکراتی را با رییس سازمان فضایی کشور خواهند داشت.

واعظی با اشاره به حضور شرکت های سازنده تجهیزات مخابراتی در این هیات تجاری گفت: پروژه های بسیاری در زمینه شبکه برای همکاری متقابل داریم .

وی افزود: محور سوم مذاکرات بحث های مشاوره ای در ارتباط با پروژه های متعدد حوزه فناوری ، اطلاعات و ارتباطات بود که در این باره بحث های پژوهشی مختلفی مثل امنیت شبکه می توان انجام داد.

واعظی با اشاره به حضور یکی از اپراتورهای بزرگ فرانسه بیان داشت : اورنج یکی از اپراتورهای بزرگ فرانسه است که در 28 کشور دنیا حضوردارد نیز به ایران آمده و برنامه آن همکاری با یکی از اپراتورهای ایران است .

وی افزود: حضور هیات تجاری فرانسه با توجه به مرکز تجاری فرانسه در تهران زمینه بازتری را برای فعالیت ها به ارمغان خواهد آورد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که انتقادات بسیاری برای ورود کمپانی های خودروسازی فرانسوی در ایران وجود دارد و آیا خودروسازان فرانسوی این هیات تجاری را همکاری می کنند بیان داشت: کمپانی های خودروساز فرانسوی در این هیات تجاری حضور دارند و عصر امروز و ساعات پیش با وزیر صنعت دیدار و گفت وگو کرده اند.

وی افزود: سیاست ما این است که فارغ از فرازونشیب های روابط بین ایران و فرانسه  فصل جدیدی از روابط را بین دو کشور آغاز کنیم که البته فرانسوی ها با توجه به نفس مثبتی که در مذاکرات 5+1 در برابر ایران داشته اند به این موضوع واقف هستند .

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ثمره این دیدارها و توافق نامه ها را می توان تا اسفند مشاهده کرد و کسانی که نسبت به این تفاهمات انتقاد دارند به دنبال نیمه خالی لیوان هستند و این حجم از سفر هیات های تجاری به کشور را مثبت ارزیابی نمی کنند و این مذاکرات ، تفاهمات زمانی به ثمر می رسد که شاهد روابط عادی بین کشورها هستیم.

وی در پایان عادی شدن روابط بین دو کشور و بیمه کفات که به نوعی تضمین فاینانس های انجام شده بین کشورها برای تشکیل کننده پروژه های این دو کشور عنوان کرد.

 

کد خبر : ۳۰۷۰۶۱