خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت خبرداد:

ایجادشهرک ویژه پوشاک در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۱۲۶

در این شهرک کل زنجیره ارزش صنعت پوشاک، از طراحی، مد، تولید و عرضه و فروش پوشاک به صورت مجتمع و یکپارچه لحاظ شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای ایران با اشاره به نشست کارگروه راهبردی پوشاک با حضور اساتید برجسته این صنعت  از ایجاد شهرک ویژه پوشاک  در استان تهران خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های ایران، دکتر سید محمد علی سید ابریشمی در این جلسه اظهار داشت: کار این کارگروه یک کار مقدسی است چرا که هم در آن اشتغال زایی وجود دارد، هم ریشه فرهنگی دارد و به مقوله صادرات و  آموزش نیز  توجه شده است.

وی  با بیان اینکه تمام نیازهای این صنعت در قالب قانون شهرک های صنعتی قابل برآورده شدن است، تأکید کرد:   سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی علاوه بر ایجاد زیرساخت های صنعتی بر اساس قانون در شهرک، به منظور حمایت از  صنعت   نیز می تواند در ایجاد مراکز آموزشی، طراحی، مد و سایر خدمات توسعه کسب و کار سرمایه گذاری و حمایت کند.

دکتر سلیمانی معاون صنایع کوچک  سازمان نیز در این جلسه توضیحاتی در خصوص روند برگزاری جلسات کارگروه راهبردی پوشاک کشور و همچنین روند تدوین سند توسعه صنعت پوشاک ارائه کرد.

وی  با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده، احداث شهرک ویژه پوشاک یکی از محورهای اصلی توسعه این صنعت شناخته شده  است،گفت:در این شهرک کل زنجیره ارزش صنعت پوشاک، از طراحی، مد، تولید و عرضه و فروش پوشاک به صورت مجتمع و یکپارچه لحاظ شده است.   

گفتنی است در این جلسه خلاصه ای از نتایج طرح تدوین سند توسعه صنعت پوشاک ارائه شد و در ادامه هریک از ذی نفعان خصوصی کارگروه نقطه نظرات خود را در خصوص مکان مناسب شهرک ویژه پوشاک و الزامات و المان های این شهرک مطرح کردند.  

 در پایان این نشست مقررشد بخش خصوصی  درکارگروهی مطالعات لازم جهت طراحی مفهومی شهرک ویژه پوشاک و تعیین الزامات اجرایی و المان های شهرک را انجام دهند ودفتر نساجی و پوشاک وزارت  صنعت ،معدن وتجارت نیز با برگزاری جلسات مشترک با اعضای بخش خصوصی کارگروه، در خصوص الزامات  شهرک ویژه پوشاک توافق نهایی صورت پذیرد.

 همچنین مقررشد: شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با همکاری اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان تهران، ساماندهی واحدهای صنفی پوشاک در قالب شهرک های صنفی را پیگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز