خبرگزاری کار ایران

شمس اردکانی:

سود قابل توجه سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران / سرمایه‌گذاران فرانسوی با حضور در ایران مالیات سنگین در فرانسه را نمی‌پردازند

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۲۲۱

سرمایه‌گذاران فرانسوی می‌توانند با پرداخت مالیات اندکی در ایران به سود قابل توجه دست یابند و مالیات‌های بسیار سنگین در فرانسه نپردازند.

کارشناس انرژی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های انرژی مانند برق و انرژی معاملات برد برد برای ایران و کشورهای خارجی خواهد بود گفت: چشم انداز سرمایه گذاری در حوزه انرژی در ایران بسیار روشن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شمس اردکانی در نشست مشترک دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هیات اقتصادی فرانسه با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی تا 5 سال آینده در ایران گفت: پیش‌بینی‌های اقتصادی معمولا دقیق نیست و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت اقتصادی برای بازه زمانی میان مدت و بلند مدت داشت. وضعیت اقتصاد و روابط اقتصادی کشورها تابع رشد اقتصادی است.

وی ادامه داد: ایران و کشور صنعتی مانند فرانسه بایددر مسیر رشد اقتصادی با یکدیگر همکاری داشته باشند و برای تحقق این امر باید از مزیت‌های نسبی دو طرف استفاده کنیم.

شمس اردکانی با بیان اینکه در حوزه پتروشیمی در ایران مزیت‌های نسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد گفت: اینکه مواد پتروشیمی در ایران تولید و فرآوری‌های میانی آن در کشورمان انجام شود اما در کشوری مانند فرانسه نهایی شود می‌تواند وضعیت خوبی برای سرمایه‌گذاران فرانسوی داشته باشد.

 شمس اردکانی با اشاره به پتانسیل‌های ایران در تولید و صادرات برق گفت: کشورهای همسایه ایران که به ظاهر کشورهای ثروتمندی هستند در تابستان امسال خاموشی‌های زیادی داشته‌اند و از آنجایی که ایران با 16 کشور رابطه مرزی دارد می‌توانیم با کشور فرانسه در تولید و صادرات برق به این کشورها همکاری خوبی داشته باشیم.

شمس اردکانی با تاکید براینکه چشم‌انداز روشنی برای همکاری با کشورهای خارجی در بخش انرژی وجود دارد گفت: در حال حاضر درایران امکان تجهیز سرمایه وجود ندارد ولی کشورهایی مانند فرانسه که امکان ایجاد واحدهای سرمایه‌بر را دارند می‌توانند همکاری‌هایی برد برد در حوزه‌های صنعت برق، پتروشیمی، فلزات و شیشه با ایران داشته باشند.

وی تاکید کرد: قطعا سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها سود خوبی برای کشورها خواهد داشت و سرمایه‌گذاران فرانسوی می‌توانند با پرداخت مالیات  اندکی در ایران به سود قابل توجه دست یابند و مالیات‌های بسیار سنگین در فرانسه نپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز