خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی جایگاداران سی.ان.جی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تاثیر کاهش نرخ سی.ان.جی بر رشد 5 درصدی مصرف/ماهانه 10 هزار خودرو گازسوز می‌شوند

دادرس با اشاره افزایش 5 درصدی مصرف سی.ان.جی در پی کاهش نرخ آن گفت: بطور تقریبی بصورت ماهیانه ۵ تا ۱۰ هزار خودرو در حال تبدیل به گازسوز هستند.

اردشیر دادرس رئیس انجمن صنفی جایگاداران سی. ان. جی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص بازگشت دوباره سی. ان. جی به نرخ ۶۰۰ تومان، گفت: با توجه به نظر مساعد و مثبتی که در راستای بسته‌های حمایتی جهت کمک به صنعت سی. ان. جی از سوی وزارت نفت و هیئت دولت وجود داشته نرخ سی.ان.جی به ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد که بابت این کاهش قیمت بطور میانگین ۵ درصد رشد مصرف را داشتیم.

وی افزود: بنظر می‌رسد با توجه به استدلال منطقی و اثرات مثبت کاهش نرخ سی.ان.جی بهتر است که طرح مجددا تمدید شود و قیمت‌ها افزایش پیدا نکند چون افزایش آسانسوری شوک‌ها و تبعات اجتماعی بدتری خواهد داشت.

دادرس تصریح کرد: با توجه به واردات میانگین ۶ میلیون لیتر بنزین بهتر است وزارت نفت قیمت سی. ان. جی را مجددا به هیئت دولت ابلاغ کند که قیمت ۵۰۰ تومانی تا پایان سال تمدید شود زیرا اثرات بسیار مثبتی داشته و در راستای بسته‌های حمایتی می‌تواند به سی. ان. جی کمک کند.

وی با اشاره به تاثیر مثبت طرح کاهش قیمت سی.ان.جی ابراز امیدواری کرد که با توجه به درایت و تدبیر دولت ۶ ماهه دوم هم تمدید شود و کلیه ۲۲ هزار شاغل در صنعت سی.ان.جی و ۴ میلیون خودروی مصرف کننده از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

رئیس انجمن صنفی جایگاداران سی. ان. جی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش رشد مصرف سی. ان. جی رشد منطقی نیز در خودروهای گازسوز داشته‌ایم و ضمن اینکه با توجه به کاهش قیمت ال. پی. جی کاهش قیمت سی. ان. جی نیز می‌تواند از نظر مقایسه حامل‌های انرژی توجیه منطقی داشته باشد.

وی همچنین گفت: در تبدیل ناوگان خودروهای گازسوز رشد ۳ تا ۵ درصدی داشته‌ایم یعنی بطور تقریبی بصورت ماهیانه ۵ تا ۱۰ هزار خودرو در حال تبدیل به گازسوز هستند.

کد خبر : ۳۰۷۳۵۲