خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور:

موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز هرکاری که می خواهند انجام می دهند

یک نماینده مجلس با انتقاد به وضعیت به وجود آمده در خصوص موسسات مالی اعتباری غیرمجاز گفت:این موسسات هرکاری که دلشان می خواهند انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی پور با انتقاد از بانک مرکزی گفت: موسسات مالی غیر مجاز برای پیشبرد اهدافشان هر کاری که بخواهند انجام می دهند و هیچ کس هم با آنها برخورد نمی کند.

قاضی پور با بیان یک مثال گفت: اینکه حاکمیت و دولت نمی توانند با آنها برخورد کنند حرف غیر قابل قبولی است چطور یک نفر اگر پارکینگ خانه خود را به بقالی تبدیل کند از زمین و زمان ،از شهرداری گرفته تا اداره مالیات ، نیروی انتظامی و اتحادیه اعتراض می کنند و با متخلف برخورد می کنند اما وقتی یک عده ای با سرمایه و پس انداز مردم بازی می کنند هیچکس با انها برخورد نمی کند.

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد:تمام این موارد این را ثابت می کند که دست هایی پشت پرده است و این موسسات از رانت هایی بهره می برند که کسی با آنها برخورد نمی کند.

قاضی پور افزود: فردا که این موسسات نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند یا تخلفی انجام دادند تازه آن زمان بانک مرکزی وارد صحنه می شود، مانند موسسه میزان که بدون مجوز و حتی با سوء استفاده از آرم قوه قضائیه هر کاری خواست انجام داد اما بانک مرکزی هیچ اقدامی نکرد.

عضو فراکسیون کارگری گفت:به هر حال در این موارد تمام مسولیت به عهده بانک مرکزی است و مجلس این نهاد را مسول می داند.

کد خبر : ۳۰۷۷۳۸