خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

گسترش ترافیک کشور بدون وابستگی جهانی مدنظر است

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۲۳۳

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مهم‌ترین اقدام سازمان فناوری اطلاعات توجه به برنامه ششم توسعه و خدمات دولت الکترونیک است.

به گزارش خبرنگارایلنا، نصرالله جهانگرد در نشست خبری که در نمایشگاه تلکام برگزار شد، بیان داشت: ما از طرف مجموعه وزارت ارتباطات خود را مسئول طراحی، هماهنگی و نظارت بر شبکه ملی اطلاعات می‌دانیم.

وی افزود: ما به عنوان مجری این شبکه نیستیم بلکه بخش طراحی و هماهنگی را برعهده داریم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: ترافیک کشور باید بتواند بدون وابستگی به شبکه جهانی در داخل کشور گسترش گردش کرده و مبادله شود.

وی افزود: طبق ضوابط شبکه ملی اطلاعات دارای ضوابطی است که باید رعایت شود و مهم‌ترین مورد آن این است که در عرصه ملی شبکه ای پایدار با پهنای باند با امنیت بالا و استقلال مدیریت ایرانی برپا کنیم.

جهانگرد تصریح کرد: ترافیک کشور بدون وابستگی به شبکه جهانی در داخل کشور مدنظر است و باید برای کاربران حداکثر امکانات در قالب این شبکه در دسترس قرار گیرد.

وی در خصوص اختلالات اخیر در فیبر نوری ترکیه گفت: باید بتوانیم افزایش ظرفیت انتقال را داشته باشیم. اختلالاتی که در شبکه فیبر نوری ما در ترکیه ایجاد شد اگر تنها همان دقت را داشتیم ارتباطات داخلی از بین می‌رفت.

جهانگرد افزود: شبکه سراسری کشور  ظرفیت نسبتاً مناسبی دارد و وزارتخانه برنامه‌های متعددی برای گسترش زیرساخت دارد تا بتوانیم به مردم استان‌ها با ظرفیت مورد نیاز خدمت‌رسانی کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن امیدواری از افزایش ظرفیت ارتباطی زیرساخت گفت: امیدواریم در سال آینده ظرفیت ارتباطی زیرساخت برای پاسخ به نیاز مخاطبین محدودیتی نداشته باشد و این مقدمه‌ای مهم و بسیار اساسی برای برپایی شبکه ملی در کشور است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات بیان داشت: شبکه ایران باید IP محور باشد و این شبکه دارای دگردیسی به این سمت است.

معاون وزیر ارتباطات بیان داشت: اخیراً با توسعه شبکه موبایل به نسل 3 و 4 خدمات تلفن همراه تبدیل به یک سرویس رضایتبخش خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز