خبرگزاری کار ایران

دائمی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب مطرح کرد:

انتشار 2هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت وزارت نیرو در انتظار تایید دولت

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۲۸۶

معاون وزیر نیرو گفت: آنچه در حال حاضر مورد غفلت قرار گرفته بهره‌وری و استفاده از صحیح از آب است که امیدواریم در این زمینه نیز به اهداف مورد نظر برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا دائمی معاون وزیر نیرو در برنامه‌ریزی و امور اقتصادی در نشست خبری حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب با اشاره به حضور بیش از 300 شرکت تولید کننده، مشاور و پیمانکار در نمایشگاه سال جاری آب ابراز امیدواری کرد: از سال آینده با برچیده شدن تحریم‌ها شرکت‌های خارجی حضور بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر  توانایی تولید شرکت‌های ایرانی بیش از بازار است بنابراین اگر بتوانیم بازار منطقه را به دست آوریم تحولات بزرگی در بخش صنعت آب کشور اتفاق خواهد افتاد و از وضعیت مهندسی کشور استفاده می‌شود.

دائمی همچنین گفت: علاوه بر نبود بازار برای تولید کنندگان داخلی، کمبود اعتبارات دیگر گلایه‌ای است که بخش‌خصوصی دارد.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه سال جاری جلوه‌های اقتصاد مقاومتی را شاهدیم اظهار داشت: باید فعالیت‌های فنی و مهندسی را در حدی برسانیم که قابل رقابت در عرصه بین‌‌المللی باشد چرا که بنابر اذعان بسیاری از تولید کنندگان ما در زمینه تولید تجهیزات و خدمات مهندسی و ساخت کمبودی نداریم و در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنیم.

معاون وزیر نیرو در ادامه بر لزوم افزایش بهره‌وری تاکیدکرد و گفت: آنچه در حال حاضر مورد غفلت قرار گرفته بهره‌وری و استفاده از صحیح از آب است که امیدواریم در این زمینه نیز به اهداف مورد نظر برسیم.

وی با اشاره به مشکل خشکسالی طی سال‌های گذشته اظهار داشت: براساس آمار کشور با مشکل جدی کم‌آبی مواجه است و ظرفیت‌های پاسخگویی به مردم نیز کاهش یافته‌است که مهمترین دلیل این امر وضعیت طبیعی و خشکسالی و بخشی نیز ناشی از رشد جمعیت و تمرکز در مناطق شهری و همچنین محدودیت منابع مالی است.

وی با اشاره به اینکه توان فنی و مهندسی کشور فراتر از توان مالی است خاطر نشان کرد: افزایش سطح رفاه و توقع مردم در بخش آب می‌طلبد که ظرفیت‌ها را افزایش دهیم اما به دلیل محدودیت منابع مالی همچنان مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کمبود اعتبار تحریم‌ها نیز مشکلاتی را در بخش آب منجر شده خاطر نشانکرد: برای برون رفت از این وضعیت باید مشارکت گسترده با بخش‌غیر دولتی داشته باشیم و ضمن اینکه منابعی را نیز از نظر فاینانس و BOT پیش‌بینی کرده‌ایم که متناسب با اولویت‌ها باید اختصاص داده شود ضمن اینکه امیدواریم با لغو تحریم‌ها بتوانیم از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کنیم.

وی در خصوص انتشار اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی نیز اظهار داشت: در سال 92 تعهدات ما جهت انتشار اوراق مشارکت به موقع انجام شد لذا امسال نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که دو هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط دولت منتشر شود و همچنین رقمی بیش از این میزان نیز از طریق اسناد خزانه اسلامی تامین منابع داشته باشیم. و چنانچه نتیجه مذاکرات با سازمان برنامه‌ و بودجه به تایید هیات دولت برسد کار انتشار آغاز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز