خبرگزاری کار ایران

استادیار مهندسی شهرسازی دانشگاه آزاد:

اهمیت حضور موثر بانوان در نظام مهندسی ساختمان

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۳۲۷

استادیار گروه مهندسی شهرسازی دانشگاه آزاد واحد پردیس بر لزوم توجه بیشتر به حضور بانوان مهندس در عرصه ساخت و ساز و ایجاد فضاهای متناسب و در شأن بانوان مهندس و بهره گیری از این پتانسیل نهفته در جامعه مهندسی کشور تاکید کرد و با توجه به آمار 60 درصدی حضور در دانشگاه ها و حضور 10 درصدی بانوان مهندس در جامعه  مهندسی کشور، نقش بانوان را امری غیر قابل انکار دانست.

به گزارش ایلنا، الهام امینی گفت: امروز بر خلاف گذشته مشارکت زنان دیگر فقط به صورت یک "پزسیاسی" نمایان نیست، زنان تحصیل کرده و فرهیخته در سراسر کشور با توان بیشتری پا به عرصه های کلان مدیریتی  نهاده اند و این روند خوشبختانه رو به افزایش است. نباید فراموش کنیم که زن‌‌ همان حقوق را دارد که مرد دارد؛ حق تحصیل، حق کار، حق مالکیت، حق رأى دادن، حق رأى گرفتن. در تمام جهاتى که مرد حق دارد، زن هم حق دارد.

وی افزود: اعتقاد من این است که هر چه زمینه فعالیت زنان در عرصه اجتماعی  و مدیریتی فراهم تر شود، قطعا توانمندی بانوان به جامعه بیشتر عرضه شده و این خود ارتقای جایگاه زنان در جامعه را بدنبال خواهد داشت.

الهام امینی معتقد است در عرصه نظام ساخت و ساز کشور زنان می بایست دوشادوش مردان تلاش کنند و حضور فعال داشته باشند و این امر به دست خود بانوان است که با عملکرد خود، ضریب اعتماد نسبت به مدیران زن را افزایش و زمینه لازم برای ایفای مسئولیت زنان در این حوزه را فراهم کنند.

به گفته وی قانون اساسی کشور هم راه را برای تصدی بیشتر مناصب تصمیم گیری برای زنان باز گذاشته است که توجه به ان می تواند تداوم توسعه و شتاب در کشور را بدنبال داشته باشد.

زنان سرمایه های اجتماعی جامعه محسوب می شوند که با توجه به افزایش سطح تحصیلات و به تناسب سطح انتظاراتشان برای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در آنان باید برنامه ریزی صحیحی علی الخصوص در صنعت ساختمان انجام شود.

ویژگی ها ی شخصیتی زنان برای احراز مدیریت در پژوهش ها ی صورت گرفته نشان می دهد زنان در قدرت بخشیدن و تشویق کارکنان و تیم ها بهتر از آقایان عمل می کنند از همین رو استفاده از تخصص و دانش زنان امروز می بایست در کشور به بهترین وجه ممکن صورت پذیرد و حضور موثر و سازنده در جایگاه خطیر مدیریت ساخت و ساز در کشور می تواند نوید بخش و راهگشا و اصلاح فرهنگ‌های نادرست رایج در جامعه، افزایش جرات خطرپذیری و حضور زنان در عرصه های مدیریتی صنعت ساختمان باشد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز