خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد:

رشد 700 درصدی استانداردسازی ماشین آلات کشاورزی در دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۳۳۹

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، از رشد حدود 700 درصدی استانداردسازی ماشین آلات، ادوات و تجهیزات آبیاری تولید داخل در دولت یازدهم نسبت به سال 92 - 91 خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهادکشاورزی، کامبیز عباسی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، استانداردسازی ماشین های کشاورزی در کشور، یک جهش تاریخی را تجربه کرده است، افزود: این جهش ناشی از حجم وسیعی از سرمایه گذاری و مدیریت و نظارت بر فرآیند توسعه مکانیزاسیون مبتنی بر طرح جامع 12 ساله است.

وی اظهار داشت: طی دو سال اخیر بیش از 761 آزمون در مورد تجهیزات آبیاری توسط این مرکز صورت گرفته و این موارد استاندارد شده است.

عباسی ادامه داد: در حوزه استانداردسازی تجهیزات و ماشین های کشاورزی نیز بیش از 145 مورد آزمون و استانداردسازی انجام گرفته که نسبت به سال 92-91نزدیک به 700 درصد رشد نشان می دهند.

وی تصریح کرد: ما تمام عرضه کنندگان ماشین های کشاورزی را مکلف کرده ایم که به سمت استانداردسازی بروند در غیر این صورت بازار فروش را از دست می دهند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر، 1650 میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی به عرصه مکانیزاسیون کشاورزی ورود پیدا کرده است، گفت: ما پس از سال ها به ضریب 1.38 اسب بخار درهکتار رسیده ایم.

وی گفت: درجه مکانیزاسیون بسیاری از عملیات مکانیزه کشور در حوزه کاشت، داشت و برداشت به طور چشمگیری افزایش یافته است.

عباسی درباره تعداد فن آوری های نوین شناسایی شده طی مدت دو سال گذشته، افزود: تاکنون 30 نوع فن آوری نوین در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی شناسایی و در قالب فعالیت های الگویی و با مشارکت کشاورزان وارد عرصه مزارع کرده ایم.

وی ادامه داد: کمباین برداشت برنج و نخود و انواع نشاءکار پنبه و چغندرقند و تجهیزات داشت و برداشت نخیلات؛ سامانه های ضد تگرگ و سامانه های مبارزه با سرمازدگی، ماشین های کشاورزی حفاظتی و بعضی از بذرکارهای دقیق غلات از جمله فن آوری های نوین هستند که در بخش کشاورزی ورود پیدا کرده اند.

عباسی اضافه کرد: 30درصد قیمت این فن آوری های نوین توسط دولت پرداخت می شود و همه این فن آوری ها در راستای فرایند تولید محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام، طیور و آبزیان و حفاظت از منابع آب و خاک، محیط زیست ارتقای ضریب بهره وری آب و مبارزه با ناملایمات اقلیمی اعم از سرمازدگی و گرمازدگی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز