خبرگزاری کار ایران

کرباسیان در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

سهم 32.6 میلیون تنی معدن در حمل و نقل

میزان حمل ریلی بار در سال 93 برای کل حمل بار 39.8 میلیون تن و سهم بار معدنی 27.1 میلیون تن بود که این رقم در سال 94 برای کل حمل بار 47 میلیون تن و سهم بار معدنی 32.6 میلیون تن است.

مهدی کرباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص شرایط حمل و نقل ریلی و وضعیت موجود معادن در این حوزه اظهار داشت :حمل و نقل ریلی مقرون به صرفه ترین روش حمل مواد معدنی در داخل کشور برای معدنکاران است اما برای دسترسی به امکانات سرمایه گذاری زیادی لازم است.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر در زمینه حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری نشده است افزود: مصرف کمتر انرژی ، ایمنی بالاتر ، سازگاری بیشتر با محیط زیست و مناسب بودن برای جابجایی انبوه بار از جمله ویژگی های حمل و نقل ریلی محسوب می شود. دولت البته برنامه گسترده ای دارد و سازمان هم جلسات متعددی با شرکت راه آهن برگزار کرده و همکاری های نزدیکی دارد.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد: بر اساس گزارش پیش بینی میزان حمل ریلی بار در سال 93 برای کل حمل بار 39.8 میلیون تن و سهم بار معدنی 27.1 میلیون تن بود که این رقم در سال 94 برای کل حمل بار 47 میلیون تن و سهم بار معدنی 32.6 میلیون تن است.

کرباسیان خاطر نشان کرد : چنانچه سهم کل بار را با نرخ رشد سالانه 18 درصد و سهم بار معدنی را با نرخ رشد 19.5 درصد درنظر بگیریم ، برای سال 1398 این ارقام به ترتیب 91.1 میلیون تن و 68.7 میلیون تن خواهد بود .

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی کشور پاسخگوی این مقدار بار نیست؛ گفت: ضرورت دارد سرمایه گذاری وسیعی در این زمینه انجام شود که جلب مشارکت بخش خصوصی و یا شرکت های معدنی می تواند یکی از راه حل ها باشد.

 

کد خبر : ۳۰۸۴۸۶