خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالفان قانون مالیات، طرفدار اقتصاد سفید نیستند

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۵۳۳

یک کارشناس اقتصادی گفت: قانون مالیات باید با نهایت دقت در ایران اجرا شود، متاسفانه برخی از فعالان بخش خصوصی با مخالفت نشان می دهند که طرفدار اقتصاد سفید نیستند.

منصور کمال نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: سیاست دولت در خصوص مالیات تا به امروز مطلوب بوده است و مسئولان سازمان مالیاتی به خوبی قانون را اجرا کرده اند حال آنکه در خصوص مالیات عده ای نام مخالف را برای خود انتخاب کرده اند نشان می دهد که آنان طرفدار اقتصاد سفید نیستند.

وی افزود: فعالان اقتصادی باید با مسئله مالیات به راحتی کنار آیند و دریابند که دریافت مالیات در تمامی نقاط جهان بوده و هست و ما باید مالیات را به درستی پرداخت کنیم.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: متاسفانه طی سالیان گذشته دریافت مالیات به درستی اجرا نشد و راه‌های فرار مالیاتی بسیاربود البته بنده نمی گویم که در این دولت فرار مالیاتی وجود ندارد اما می توان اعلام کرد که عزم این دولت برای دریافت مالیات بیشتر از دولت های گذشته است.

وی اذعان داشت: مسائل بسیاری در بحث فرارهای مالیاتی وجود دارد اما همین اقدام الکترونیکی کردن مقداری از میزان فساد را کاهش داده است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه به بحث دریافت مالیات از بدنه اصناف اشاره کرد و گفت: مشکل اصناف با سازمان امور مالیاتی بیشتر بر روی مالیات بر ارزش افزوده است که براساس مدل های جهانی باید اجرای ان در دستور کار قرار گیرد. مالیات باید از آخرین حلقه یعنی مصرف کننده دریافت شود. البته اگر مسئولان امر نظر دیگری دارند باید با ارائه راهکار به مردم اعلام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز