خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده خبر داد :

یک سوم خودروهای داخلی به بازارهای خارجی در چشم انداز10 ساله صادر می‌شود

هم اکنون ظرفیت تولید خودرو توسط خودروسازان داخلی بین یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 هزار دستگاه است که همه این خودروها با رعایت استانداردهای ملی تولید و به بازار عرضه می شود.

به گزارش ایلنا ، محمدرضا نعمت زاده روز دوشنبه پس از بازدید از بخش های مختلف شرکت ایران خودرو افزود: هم اکنون ظرفیت تولید خودرو توسط خودروسازان داخلی بین یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 هزار دستگاه است که همه این خودروها با رعایت استانداردهای ملی تولید و به بازار عرضه می شود.

وی اضافه کرد: اگر خودروهای داخلی فاقد استانداردهای داخلی باشند، این خودروها شماره گذاری نمی شوند لذا ما درصددیم استانداردهای یورو 3 به یورو 4 ارتقا یافته و در صورتی که سوخت مورد نیاز تامین شود استاندارد خودروهای داخلی را به یورو 5 و 6 ارتقا دهیم.

وی با اشاره به مذاکرات در حال انجام با شرکت های معتبر خارجی، یادآور شد: هم اکنون با برخی شرکت های معتبر خودروسازی جهان در حال مذاکره هستیم و در این مذاکرات نیز تاکید می شود که 30 درصد محصولات تولید داخلی ما به خارج از کشور صادر شود.

وی در ارائه خودروهای کیفی به مصرف کنندگان تاکید کرد و افزود: خودروسازان داخلی مکلفند تمام خودروهای خود را با کیفیت تولید کنند و در صورتی که مشتری از خودرو خود شکایت دارد، واحدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده تا پس از رسیدگی به شکایت مردم آن را به خودروسازان منتقل کند.

وی اظهار داشت: خودروسازان باید از لحاظ فنی و تکنولوژی بتوانند خودرو روز دنیا را تولید نمایند زیرا مردم نیز تمایل دارند خودروهای جدید کیفی خریداری کنند.

وی گفت: هم اکنون خودروسازهای کشور دولتی نیستند بطوری که شرکت ایران خودرو و سایپا به صورت خصوصی اداره می شوند و رقابت سالم در این بخش باعث می شود علاوه بر افزایش خرید مردم، ما بتوانیم یک سوم محصولات داخلی خود را به خارج از کشور صادر کنیم.

وی افزود: با توجه به بازدید معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از ایران خودرو و نشست با خودروسازان و قطعه سازان چشم انداز نویدبخشی در ماه های آینده در بازار خودرو خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در این نشست بسیاری از مشکلات خودروسازان و قطعه سازان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با ارائه راهکارهای مناسب وضعیت فعلی با افزایش تولید کیفی بهبود یابد و با ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مصرف کنندگان بازار خرید و فروش خودرو بار دیگر از رونق لازم برخوردار شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم اکنون بیشترین قطعات مورد نیاز خودروهای کشور در داخل تولید می شود، گفت: تولید خودروهای اتوماتیک و موتور های کم مصرف و قطعات الکترونیکی پیشرفته باعث افزایش تقاضا در بازار می شود تا مردم بتوانند با انتخاب خود از محصولات داخلی استفاده کنند.

یادآور می شود، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت و بسیاری از مدیران شرکت های خودروسازی و قطعه سازی صبح امروز از قسمت های مختلف تولید خودرو در شرکت ایران خودرو بازدید بعمل آوردند.

کد خبر : ۳۰۸۶۶۹