خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس پژوهشگاه صنعت نفت مطرح کرد:

انعقاد قرارداد با 5 دانشگاه معتبر بین المللی برای مطالعه میدان اهواز

پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری زنجیره ای از شرکای داخلی و بین المللی، راهکارهای اجرایی برای توسعه فناورانه میدان نفتی اهواز را در دستور کار دارد.

به گزارش ایلنا، معاون فناوری و امور بین الملل و جانشین رئیس پژوهشگاه صنعت نفت  در حاشیه دومین همایش بین المللی فرصتهای فناورانه صنعت نفت و گاز برگزار شد، از عزم و اراده جدی پژوهشگاه صنعت نفت برای اجرایی کردن قرارداد منعقد شده بین این مجموعه و شرکت ملی نفت ایران در خصوص مطالعه پژوهشی میدان نفتی اهواز خبر داد.

امیرعباس حسینی اظهار داشت: از بین ٩ میدان نفتی که مطالعه پژوهشی آنها به موسسات، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی سپرده شد، پژوهشگاه صنعت نفت مشارکت در توسعه فناورانه میدان نفتی اهواز به عنوان بزرگترین میدان نفتی کشور در دستور کار دارد.

وی از همکاری پژوهشگاه با زنجیره از شرکای داخلی و بین المللی برای تحقق این هدف خبر داد و گفت: شبکه ای دانشگاهی با عضویت پنج دانشگاه معتبر بین المللی به رهبری دانشگاه دلفت هلند و چند شرکت به نمایندگی شرکت سینرژی انگلستان، پژوهشگاه صنعت نفت را در این حوزه مساعدت می کنند.

حسینی، شرکت ملی نفت ایران را به عنوان کارفرما و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را به عنوان بهره بردار این پروژه مورد اشاره قرار داد و افزود: از آنجا که این مدل قرارداد برای اولین بار در صنعت نفت اجرایی می شود، سازماندهی و شکل دهی ساختارهای مرتبط زمانبر بوده است.

وی ادامه داد: با اینحال پژوهشگاه صنعت نفت به دلیل بهره مندی از ظرفیتها و قابلیتهای بالا، توانسته است ساختارهای موردنیاز برای اجرایی شدن این قرارداد و مقدمات کار را آماده سازد.

معاون فناوری و امور بین الملل و جانشین رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه نقشه راه اجرای این پروژه در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مصوب شده است، گفت: در حال بررسی و شناسایی فرصتها و چالشهای پیش رو در اجرای این پروژه هستیم تا پروپوزالهای نهایی آماده شود.

 حسینی یادآور شد: در راهبرد کوتاه مدت، به سمت رفع مشکلات تولید و افزایش برداشت حرکت می کنیم و توسعه فناوریهای ازدیاد برداشت از چاه را مدنظر قرار می دهیم.

کد خبر : ۳۰۹۳۵۴