خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو :

شرایط اقلیمی کشور در معرض تهدید جدی است

با توجه به شرایط اقلیمی کشورمان، در معرض تهدیدات جدی قرار داریم؛ بنابراین بایستی به تمامی لوازم و اصول مدیریتی منابع آب توجه داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو گفت: شرایط اقلیمی کشور در معرض تهدید جدی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، رحیم میدانی با بیان اینکه رویکرد جدید وزارت نیرو مدیریت به‌هم پیوسته منابع آبی کشور است، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشورمان، در معرض تهدیدات جدی قرار داریم؛ بنابراین بایستی به تمامی لوازم و اصول مدیریتی منابع آب توجه داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو اظهارداشت: با فعال شدن شورای عالی آب، شاهد تحولات بزرگی در بخش جامع آب کشور هستیم که از آن جمله می‌توان به توجه به مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب کشور، مدیریت مصرف و تشکل حوضه‌های آبریز کارون و کارگروه احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد.

میدانی ادامه داد: خشکسالی ۱۵ سال اخیر و کاهش متوسط بارندگی سال آبی گذشته (۹۴-۹۳) به زیر ۲۰۰ میلیمتر، تغییر رویکرد وزارت نیرو به مدیریت به‌هم پیوسته منابع آبی را ضروری کرده است.

وی سوق دادن فعالیت‌ها از مدیریت عرضه به مدیریت تقاضا، افزایش بهره‌وری آب و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف را از دیگر موارد مورد توجه صنعت آب کشور عنوان کرد و از صنعتگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی خواست زمینه فعالیت‌های خود را در این راستا گسترش دهند.

میدانی، هوشمندسازی شبکه‌های آبرسانی، بازچرخانی آب مجتمع‌ها، استفاده از فناوری‌های نوین متناسب با نیاز روز و کاهش مصرف آب و انرژی در صنایع انرژی بَر و نزدیک شدن به استانداردها را ضروری دانست و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواست در این زمینه‌ها نیز برنامه‌ریزی و با وزارت نیرو همکاری نمایند.

به گفته معاون وزیر نیرو، ساختار اقتصاد آب کشور باید متناسب با شرایط روز اصلاح شود تا بتوانیم پروژه‌های جدیدی را در بخش آب کشور تعریف و اجرا نماییم.

میدانی با اعلام این مطلب که هم اکنون آبرسانی به حدود ۶ هزار روستا در کشور با تانکر صورت می‌گیرد، از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواست در این خصوص نیز خلاقیت و ابتکار عمل به خرج داده و همکاری کنند.

کد خبر : ۳۰۹۵۰۶