خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفتگو با ایلنا:

35میلیارد تومان در سال گذشته صرف بازسازی و بهسازی شرکت‌ها شد

صنایع خودرو تحت پوشش این سازمان بیش از 95 درصد عرضه خودرو را در کشور بر عهده دارد و طی سالهای اخیر این سازمان در خصوص تنوع در ارائه محصول شامل انواع سمند، پژو 206، پژو 207، پژو پارس، پژو 405، تندر90، رانا ، سوزوکی و نمونه های دیگری از محصولات پژو و رنو اقدام کرده است.

سیدرضا نوروز زاده ، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که در زمینه خصوصی‌سازی صنایع و واگذاری سهام شرکت‌ها چه اقداماتی در سال گذشته انجام شده و برنامه شما برای سال جدید چیست؟ اظهار داشت : در سال گذشته از منابع عمومی دولت از محل جزء 8 ماده 29 مبلغ 35میلیارد تومان صرف بازسازی و بهسازی ساختار منابع انسانی شرکت های کشت و صنعت هفت تپه، نساجی قائم شهر، ماشین سازی تبریز، ریخته گری ماشین سازی تبریز، مجتمع صنعتی اسفراین و شرکت لوله گستر اسفراین شد و این فرایند برای سال آینده نیز در حال انجام است .

وی افزود : علاوه بر آن سرمایه در گردش لازم برای شرکت های مذکور نیز از سوی سازمان تامین در اختیار آنها قرارگرفته است.

 وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی جهت توسعه ظرفیت‌های صنایع حمل‌و‌نقل از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صورت گرفته است؟ گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به‌عنوان یکی از سهامداران صنعت خودروسازی کشور، همواره نقش مهمی در سیاست‌گذاری و راهبری این صنعت داشته و اقدامات قابل توجهی را در راستای توسعه و ارتقاء صنعت خودرو انجام داده است.

وی ادامه داد: این اقدامات منجر به افزایش حجم تولید و اقتصادی‌تر شدن تولیدات، ارتقاء فنآوری و کیفیت، به‌روز کردن و توسعه محصولات و شرکت در مسیر رقابت‌پذیری صنعت خودرو شده است.

وی تصریح کرد: صنایع خودرو تحت پوشش این سازمان بیش از 95 درصد عرضه خودرو را در کشور بر عهده دارد و طی سالهای اخیر این سازمان در خصوص تنوع در ارائه محصول شامل انواع سمند، پژو 206، پژو 207، پژو پارس، پژو 405، تندر90، رانا ، سوزوکی و نمونه های دیگری از محصولات پژو و رنو اقدام کرده است.

رییس ایدرو افزود: علاوه بر آن تولید سومین برند ملی ایران خودرو با نام تجاری دنا و توسعه خانواده موتور ملی با نام EF7 در رده‌های بنزینی 1400، 1600 و دیزلی (طراحی، نمونه سازی و تولید )، سراتو ، آریو z300 ، برلیانس سری H200وH300 و V5 ، چانگانCS35 وEADO، انواع پراید و تیبا، قشقایی ، ماکسیما، تینا، تندر 90، مگان، ریو، پیکاپ، وانت نیسان و انواع کامیون، کامیونت، کشنده، مینی بوس و اتوبوس و ... از جمله اقداماتی است که در راستای توسعه محصول و ظرفیت‌ سازی در صنایع خودرو  توسط شرکت های تابعه این سازمان صورت گرفته است.

کد خبر : ۳۰۹۹۳۱