خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فضایی کشور:

نمی توانیم تاریخ دقیقی را برای پرتاب ماهواره مشخص کنیم

رئیس سازمان فضایی کشور گفت: با توجه به این که عوامل متعددی در شکل دهی پرتاب ماهواره موثر هستند بازه های زمانی را برای توسعه در نظرگرفته ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس سازمان فضایی کشور در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی فضا برگزار شد بیان داشت: هفته فضا در سال 1999 مورد تصویب مجمع عمومی سازمان ملل قرار گرفت.

بهرامی افزود: سال های 82 و 83 نیز سازمان فضایی در کشور ما شکل گرفت که عملا نقش هماهنگی در این بخش را انجام می دهد.

رئیس سازمان فضایی کشور گفت: برنامه های ما مانند شمارش معکوس برای پرتاب ماهواره است که شاید این شمارش از رنج 10 هزار شروع شود و هر یک شماره که می اندازد مرحله ای از کار ما را توصیف کرده باشد. به عنوان مثال ممکن است یک پیچی را در بدنه ماهواره سفت می کنیم اما یک باره می شکند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص برنامه این سازمان برای پرتاب ماهواره بیان داشت:  پشت پرده طراحی ساخت و پرتاب ماهواره بسیار سنگین تر از چیزی است که شما در جلوی پرده مشاهده می کنید و از این حیث آنقدر برای ما هیجان ندارد.

بهرامی گفت: گاهی ساخت ماهواره  را به صاحبان این عرصه سفارش می دهیم اما تا زمان پیاده سازی و طراحی کامل ممکن است چندین سال زمان ببرد که از این حیث نمی توانیم زمان دقیق پرتاب را اعلام کنیم.

رئیس سازمان فضایی کشور بیان داشت: امیدواریم سال دیگر پرتاب ماهواره را داشته باشیم؛ اما نمی توانیم تاریخ دقیقی را برای پرتاب های خود مشخص کنیم.

وی افزود: برنامه های ما مانند شمارش معکوس برای پرتاب ماهواره است که شاید این شمارش از رنج 10 هزار شروع شود و هر یک شماره که می اندازد مرحله ای از کار ما را توصیف کرده باشد. به عنوان مثال ممکن است یک پیچی را در بدنه ماهواره سفت می کنیم اما یک باره می شکند.

کد خبر : ۳۰۹۹۷۶